„Niech stanie się wolność” – billboardy o sensie epidemii w Galerii Rusz
  • 0
  • 3
23.06.2020

„Niech stanie się wolność” – billboardy o sensie epidemii w Galerii Rusz

Ostatnie miesiące to czas upływający nam pod znakiem wszechobecnej epidemii. Z jednej strony epidemia w dużym stopniu uszczupliła nasze siły psychiczne i fizyczne, z drugiej strony zrodziła wiele pytań. Po co i dlaczego to wszystko się wydarza? Najnowsze billboardy Galerii Rusz starają się dać na to odpowiedź.

Może zamiast zanurzać się w chaosie licznych spiskowych teorii, które wyrastają jak grzyby po deszczu, warto poszukać własnych odpowiedzi? Takich, które w sposób kreatywny nadadzą sens naszym doświadczeniom i pobudzą nas do pozytywnego działania, a ono pomoże nam wyjść z kryzysu obronną ręką?

Więc czemu przydarzyła się ta epidemia? Może po to, byśmy mieli czas na odzyskanie sił duchowych? A może po to, byśmy przemyśleli to, kim chcemy być, a nie jak co dzień z wielką prędkością i w owczym pędzie upodabniali się do tych, do których tak naprawdę nie chcemy być podobni? Może po to, byśmy na nowo przemyśleli, po co nam wolność i w jaki sposób chcemy jej używać, by lepiej nam i innym służyła?

Nowe prace Galerii Rusz, pt. „Odzyskać”, „Upodobnić się” i „Wolność”, można oglądać na billboardach w Toruniu i Warszawie.

Praca „Wolność” w Warszawie do oglądania w następujących lokalizacjach:

  1. Czerniakowska – Szwoleżerów 2
  2.  Sobieskiego – RSM – stacja trafo – Sikorskiego
  3.  Waszyngtona 52/80

Lokalizacje toruńskie: Szosa Chełmińska/Targowisko Miejskie, Wały Gen. Sikorskiego

„Galeria Rusz” to autorski projekt artystycznego duetu w składzie Joanna Górska (artysta) i Rafał Góralski (artysta i socjolog). Artyści specjalizują się przede wszystkim w tworzeniu sztuki publicznej – tworzą billboardy, plakaty, instalacje, murale, animacje, performance i akcje. Projekt jest realizowany od 1999 r. w Toruniu. Jest to najdłużej działający projekt tego typu na świecie, gdzie w stałej lokalizacji prezentowane są prace artystyczne.

Od września 2013 r. działa również warszawski oddział Galerii Rusz. Aktualnie Galeria działa na pięciu billboardach (dwóch w Toruniu i trzech w Warszawie). Projekt jest dofinansowany ze środków województwa kujawsko-pomorskiego.

 

  • 3
Galeria Rusz przedstawia billboardy o sensie epidemii

Galeria Rusz przedstawia billboardy o sensie epidemii. „Odzyskać”, Toruń (Wały gen. Sikorskiego)

Galeria Rusz przedstawia billboardy o sensie epidemii

„Upodobnić się”, Galeria Rusz, Toruń (Szosa Chełmińska – Targowisko)

Galeria Rusz przedstawia billboardy o sensie epidemii

„Wolność”, Galeria Rusz, Warszawa (czerwiec 2020)

23 czerwca 2020

  • 0
  • 2
  • 0
  • 0
  • 0
23.06.2020

Generacja Z relacjonuje swoje życie bez obawy przed utratą prywatności – raport Mediaplus Warsaw

Generacja Z stawia na Snapchata i Instagrama, gdzie relacjonuje swoje życie bez obawy przed utratą prywatności. Generacja Y preferuje Facebooka i Instagrama, gdzie kontaktuje się ze swoją interaktywną siecią na własnych warunkach, bardziej pasywnie. Obie grupy deklarują niską tolerancję reklam na platformach płatnych. Takie informacje zawiera raport Mediaplus Warsaw na temat tzw. digital natives.

22 czerwca 2020