„Omni-commerce. Kupuję wygodnie 2019” – raport Izby Gospodarki Elektronicznej
  • 0
  • 0
25.06.2019

„Omni-commerce. Kupuję wygodnie 2019” – raport Izby Gospodarki Elektronicznej

Coraz chętniej korzystamy z większej liczby kanałów, przy czym mamy mniej ulubionych miejsc zakupowych. Sklepy stacjonarne są ulubionym miejscem zakupów 22% badanych. Ich popularność spadła o 10 p.p. względem zeszłego roku. 11% wskazało platformy zakupowe, 10% e-sklepy, a 7% media społecznościowe. 40% respondentów nie ma ulubionego miejsca zakupowego. Przeważnie są to osoby młode – pokazuje raport Izby Gospodarki Elektronicznej.

W publikacji „Omni-commerce. Kupuję wygodnie 2019” wzięto pod uwagę zakupy wielokanałowe. Raport opracowano na podstawie badania przeprowadzonego przez Mobile Institute.

W Sieci kupuje 57% internautów. To wzrost względem poprzedniego roku o 5 p.p. Tym samym osiągnęliśmy średnią europejską. W całej Europie aktualnie jest 57% e-konsumentów.

Lęk przed płatnością nie jest już hamulcem e-commerce
W Internecie najczęściej wybieraną formą płatności są szybkie przelewy. Tak samo było rok temu. Zaraz za nimi znalazł się Blik, którego popularność znacznie wzrosła w ciągu ostatnich dwóch lat. Jako trzecie uplasowały się standardowe płatności kartowe.

Wydaje się, że internauci przekonują się do wybranej metody płatności i głównie z niej korzystają. W sklepach stacjonarnych konsumenci płacą gotówką (47%, spadek o 20 p.p. w stosunku do roku ubiegłego), następnie kartą płatniczą (29%) i zbliżeniowo (26%). Płatności typu Apple Pay czy Google Pay wykorzystuje co dziesiąty badany. Dla 29% badanych płatność gotówką jest najdogodniejszą formą płatności.

Preferencje zakupowe cyfrowych konsumentów
Z 57% internautów kupujących online co czwarty robi to częściej niż pięć razy w miesiącu. Przeważnie wybierają oni sklepy internetowe (46%) oraz platformy zakupowe (36%). Najpopularniejszymi e-kategoriami wśród cyfrowych konsumentów są: moda, elektronika i wyposażenie domu.

Ponadto 54% internautów kupuje te same marki w wielu kanałach, np. sklepie stacjonarnym, internetowym czy mobilnym. Jest to wyższy wynik niż rok temu (43%). Dla więcej niż 70% internautów ważne jest, aby mogli kupować produkty marek w różnych miejscach.

Cały raport dostępny jest na stronie www.eizba.pl.

25 czerwca 2019

24 czerwca 2019