Palantir, znany z powiązań z amerykańską armią, zaproponował platformę AI agencjom reklamowym
  • 0
  • 1
23.04.2024

Palantir, znany z powiązań z amerykańską armią, zaproponował platformę AI agencjom reklamowym

Firma analityczna Palantir zdobyła rozgłos za sprawą współpracy z amerykańskim wywiadem. Teraz chce zwiększyć swoje przychody i proponuje agencjom insighty z danych reklamodawców.

Firma Palantir, której współzałożycielem był Peter Thiel, powstała w 2003 r. w Denver. Specjalizuje się w analizie dużych zbiorów danych. Wśród jej klientów są agencje wywiadowcze i departament obrony Stanów Zjednoczonych. Oprócz nich również globalne marki, jak Anheuser-Busch, Molson Coors, Hertz, ExxonMobil czy Phillips.

Od roku ma ona w ofercie AIP, czyli Artificial Intelligence Platform. Według firmy narzędzie to może być wykorzystywane przez siły zbrojne do integrowania różnych modeli sztucznej inteligencji, które zasilają ChatGPT. Pozwala to wspomagać inteligentne środowisko pola bitwy i podejmowanie decyzji. Platforma może:

  • wyświetlać i analizować informacje o wrogich celach,
  • identyfikować potencjalnie działania wroga,
  • proponować plany bitewne i wysyłać je dowódcom do realizacji.

Dyrektorzy agencji marketingowych, cytowani przez magazyn Marketing Brew, opisali ofertę Palantir jako szeroką. Platformę AIP zaprezentowano im jako umożliwiającą poprawę wydajności oraz wyciąganie wniosków z danych klientów agencji.

Część przedstawionej prezentacji sugerowała możliwości użycia AIP do takich zadań jak „operacje łańcucha dostaw” i „obsługa klienta”. Był też jednak slajd, który pokazywał zastosowania dla „mediów i rozrywki”, w obszarach takich jak „sprzedaż reklam”, „marketing” i „cyfrowy streaming”. Pojawił się także przykład „wiodącej grupy medialnej” z własną platformą streamingową, która wykorzystuje platformę do segmentowania użytkowników i śledzenia customer journey. Miało to doprowadzić do „300-procentowego wzrostu zaangażowania grupy docelowej w jednej kampanii”.

Ostatni slajd prezentacji zachęcał potencjalnych klientów do zapisania się na warsztaty „bootcamp AIP”. W opinii jednego z odbiorców zaprezentowana oferta była przekonująca. AIP mogłaby być wyróżnikiem dla korzystającej z niej agencji na tle pozostałych, które współpracują z gigantami big tech, takimi jak Adobe, Google czy Meta.

Nazwa Palantir jest inspirowana „Władcą Pierścieni”

Palantiry były magicznymi kamieniami, które umożliwiały porozumiewanie się na duże odległości.

  • 1
Palantir, znany z powiązań z amerykańską armią, zaproponował platformę AI agencjom reklamowym

Firma Palantir zaproponowała platformę AI agencjom reklamowym

23 kwietnia 2024