0 5 0 0 0 26.05.2020Content marketing w czasach zarazy – analiza AdReportW kwietniu 2020 r. zrealizowano 763 kampanie reklamowe wykorzystujące działania contentowe – pokazują dane firmy AdReport. Było to o 10,8 proc. mniej niż w marcu, kiedy miało miejsce 855 tego typu promocji. Oznacza to, że spadek liczby działań contentowych wynikający z pandemii koronawirusa był mniejszy niż w segmencie kampanii display.
0 1 0 0 0 26.05.2020Polska reklama LG na TikToku uznana za seksistowskąLG Polska zamieściło na TikToku krótki film ukazujący mężczyznę robiącego zdjęcia od tyłu młodej kobiecie w krótkiej spódniczce. Reklama wzbudziła kontrowersje na całym świecie.
0 2 0 0 0 26.05.2020Media i życie w czasie pandemii – badanie RMF. 1/3 respondentów słucha radia częściej i zwraca większą uwagę na serwisy informacyjneCo trzeci ankietowany w badaniu Grupy RMF deklaruje, że po wybuchu pandemii słucha radia częściej, zwraca baczniejszą uwagę na serwisy informacyjne i słucha więcej muzyki w radiu. Badanie obrazuje też, jak zmieniły się zwyczaje Polaków w czasie przymusowej kwarantanny i lockdownu.
0 1 0 0 0 26.05.2020Błędne oznakowanie kraju pochodzenia warzyw i owoców w Biedronce – postępowanie prezesa UOKiKKonsumenci skarżyli się, że wywieszki w sklepach sieci Biedronka wprowadzają w błąd co do kraju pochodzenia owoców i warzyw. Kontrole Inspekcji Handlowej potwierdziły nieprawidłowości w tym zakresie. W związku z tym prezes UOKiK Tomasz Chróstny wszczął postępowanie, w którym postawił właścicielowi sieci zarzut naruszania zbiorowych interesów konsumentów.
1 1 0 0 0 25.05.2020Volkswagen przeprasza za rasistowską reklamę i zapowiada dochodzenieVolkswagen przeprosił za zamieszczone na Instagramie wideo promujące nowego Golfa 8. Film uznany został za rasistowski. Firma oraz obsługująca ją agencja zapowiedziały dochodzenie w tej sprawie.
0 1 0 0 0 25.05.2020TVP rozpoczęła przetarg na dom mediowyTelewizja Polska rozpoczęła przetarg, w którym wyłoni podmiot odpowiedzialny m.in. za planowanie i zakup mediów na cele kampanii. Budżet, którego obsługę powierzy firmie TVP, wynosi 23 mln zł netto. Oferty należy składać za pośrednictwem platformy zakupowej do 17 czerwca.
0 1 0 0 0 25.05.2020Barometr Covid-19 Kantara: trzy trendy konsumenckie definiujące „nową normalność”Poziom niepokoju w gospodarce jest nadal wysoki, ale wszyscy zadomowiliśmy się już w „nowej normalności” wymuszonej przez stan izolacji, choć tęsknimy za poprzednim życiem. Ponieważ wydaje się, że ograniczenia zaczynają być powoli luzowane, już teraz zastanawiamy się nad tym, co będzie za chwilę. Takie są wnioski z czwartej fali badania Barometr Covid-19, realizowanego przez firmę Kantar na ponad 50 rynkach.
0 1 0 0 0 25.05.2020Ministerstwo Finansów odpowiada PIAP w sprawie upominków reklamowychPolska Izba Artykułów Promocyjnych wraz kancelarią Tax-Lex w styczniu 2020 r. w swoim piśmie zarekomendowała Ministerstwu Finansów zmiany dotyczące m.in. zniesienia obowiązku prowadzenia ewidencji upominków reklamowych. Ministerstwo odniosło się do przedstawionych rozwiązań negatywnie. Decyzję argumentuje m.in. zbyt dużymi kosztami dla budżetu państwa, ryzykiem powstania „dziur w prawie” wykorzystywanych przez przedsiębiorców oraz obecną sytuacją związaną z pandemią Covid-19.
1 1 0 0 0 25.05.2020Gabi Drzewiecka z mamą w spocie Sephory na Dzień MatkiZ okazji zbliżającego się Dnia Matki Sephora dziękuje mamom za ich rolę w życiu każdego z nas. W spocie marki wystąpiła dziennikarka i prezenterka Gabi Drzewiecka. Wraz ze swoją mamą opowiada o łączącej je więzi.
0 1 0 0 0 25.05.2020Bahlsen Polska wybiera LiquidThreadFirma Bahlsen Polska (Hit, Krakuski) wybrała do obsługi social media LiquidThread (Publicis Groupe). Agencja zajmie się przygotowaniem strategii komunikacji, kreacji, realizacją działań oraz moderacją.