0 1 0 8.02.2021Konferencja „Marketing w farmacji” w połowie marcaJakie zasady rządzą promocją i sprzedażą w branży farmaceutycznej? Czy marketing może pomóc przy obsłudze pacjenta? Na czym polega e-commerce i kształtowanie wizerunku? Na te i wiele innych pytań odpowiedź uzyskają uczestnicy ogólnopolskiego wydarzenia „Marketing w farmacji”, organizowanego przez Polskie Towarzystwo Studentów Farmacji UJ CM.
1 1 0 8.02.2021BBC pali billboardy promujące program „A Perfect Planet”Sieć telewizyjna BBC prowadzi kampanię reklamową programu „A Perfect Planet”. Przechodnie mogą odnieść wrażenie, że billboardy płoną. Ma to pokazać destrukcyjną moc człowieka.
0 1 0 8.02.2021Projekt podatku reklamowego trafił do prekonsultacjiNa stronie www.gov.pl pojawiła się informacja, że do wykazu prac legislacyjnych i programowych Rady Ministrów wpisany został projekt „Ustawy o dodatkowych przychodach Narodowego Funduszu Zdrowia, Narodowego Funduszu Ochrony Zabytków oraz utworzeniu Funduszu Wsparcia Kultury i Dziedzictwa Narodowego w Obszarze Mediów”. W jego założeniach media miałyby zapłacić „składkę solidarnościową” na rzecz walki ze skutkami pandemii naliczaną od przychodów z reklam.
0 1 0 8.02.2021Dystansowanie społeczne ograniczy w 2021 r. dynamikę globalnych wydatków w sektorze beauty and personal luxury do 1,7%Globalny wzrost wydatków reklamowych w sektorze beauty and personal luxury w latach 2021 i 2022 będzie niższy od średniej rynkowej. Najlepiej w 2021 i 2020 roku poradzą sobie Francja i Indie. Wydatki na reklamę internetową w tej kategorii będą w 2022 r. o 19% wyższe niż w 2019 r. – pokazuje prognoza firmy Zenith.
1 3 0 8.02.2021Klub Komediowy w kampanii „1001 powodów, by wpaść do Aldi”Sieć sklepów Aldi ruszyła z kampanią „1001 powodów, by wpaść do Aldi”. Akcja wystartowała 8 lutego, a jej celem jest przypomnienie konsumentom najważniejszych atutów marki. Powody wskazywane przez brand w nieoczywisty i zabawny sposób weryfikować będą członkowie Klubu Komediowego na kanale YouTube sieci.
0 3 0 8.02.2021Unilever skoncentruje się na bezpośrednim zwrocie do konsumenta w miarę wzrostu sprzedaży onlineDziałalność e-commerce Unilevera szybko rosła w 2020 r., ponieważ firma wykorzystywała popyt online, który zwiększył się w wyniku lockdownu. Gigant FMCG ujawnił, że jego sprzedaż internetowa wzrosła w zeszłym roku o 61% i stanowi teraz 9% całkowitej sprzedaży. Firma zamierza kontynuować modernizację bezpośredniej obsługi klienta – jednego z pięciu strategicznych filarów wzrostu – na podstawie insightów konsumenckich, które pomogą jej rozbudować ten kanał.
0 2 0 8.02.2021Kampania prezentująca nowe koszulki meczowe Legii Warszawa z udziałem Bartosza KapustkiDwa komplety meczowe Legii Warszawa obowiązujące na sezon 2020/2021 zostały uzupełnione o strój w kolorze czerwonym. To naturalne dopełnienie klubowych barw. Nową koszulkę promuje kampania, której głównym bohaterem jest piłkarz Bartosz Kapustka.
0 1 0 8.02.2021Agencje SAPR optymistycznie o wpływie drugiej fali pandemii na kondycję rynku usług PR. Wyniki badańWśród niezależnych polskich agencji PR dominują optymistyczne nastroje związane z wpływem Covid-19 na ten sektor usług. 54% konsultantów agencyjnych SAPR dostrzega pozytywne zmiany w swej pracy mimo pandemii trwającej już niemal rok. 58% mniej się obawia negatywnych skutków drugiej fali pandemii niż wiosną ubiegłego roku lub nie spodziewa się już ich wcale. Co więcej, PR-owcy z SAPR są przekonani, że zapotrzebowanie na usługi PR w związku Covid-19 wzrośnie.
0 1 0 8.02.2021Przejęcie Polska Press przez Orlen bez zastrzeżeń UOKiKPrezes UOKiK Tomasz Chróstny zgodził się na przejęcie spółki Polska Press przez PKN Orlen. Podczas przeprowadzonego postępowania urząd wziął pod uwagę udziały rynkowe łączących się przedsiębiorców, wpływ na konkurencję i pozostałe czynniki przewidziane prawem antymonopolowym. Transakcja nie zagraża konkurencji na żadnym z badanych rynków, dlatego spółki otrzymały zgodę na połączenie.
0 1 0 5.02.2021Wpływ reklamy w wyszukiwarce na konkurentów. Wyniki badaniaCzy zawieszenie reklam w wyszukiwarce Google ma wpływ na konkurencję? Zbadali to Joseph Golden i John Joseph Horton z MIT Sloan School of Management & NBER. Wyniki eksperymentu zaprezentowali w artykule „The Effects of Search Advertising on Competitors: An Experiment Before a Merger”.