Wojciech Mann i Jan-Rapowanie pomagają znaleźć słowa zachwytu w kampanii McDonald’s
  • 2
  • 1
16.07.2020

Wojciech Mann i Jan-Rapowanie pomagają znaleźć słowa zachwytu w kampanii McDonald’s

Wojciech Mann – legenda radia, telewizji i kabaretu – naprzeciw Jana-Rapowanie, czyli jednego z najpopularniejszych raperów młodego pokolenia. Ta para w ramach kampanii McDonald’s rozmawia w serii spotkań na YouTube o języku, którym można wyrażać kulinarne (i nie tylko) uniesienia.

Jak wyrażać zachwyt? Dwa językowe autorytety reprezentujące zupełnie inne pokolenia zmierzyły się z tematem w trzyodcinkowej serii wzorowanej na legendarnych spotkaniach z historii telewizji.

W kulturalnej rozmowie w kameralnym studio spierają się zarówno o „młodzieżowe” słowa, jak i użyteczność rozbudowanych metafor. Czy mówi się „klawe”? Czy powszechnie używane słowo na „z” jest najwyższym stopniem uniesienia? Kto i jak przeżywa „preludium uniesienia”? Co znaczy „kocur” i co jest „dobre opór”?

Zarówno Wojciech Mann, jak i Jan-Rapowanie to mistrzowie słowa. Pretekstem do ich międzypokoleniowego spotkania są zmiany w sposobie przygotowania klasycznych burgerów McDonald’s. Wiosną tego roku produkty marki, m.in. BigMac, McRoyal, Cheeseburger, Hamburger, WieśMac i McDouble przeszły serię drobnych zmian.

W telewizyjnym spocie stworzonym w ramach tradycyjnej kampanii reklamowej pada wiele wzniosłych słów na temat udoskonalonego Big Maca. Czy taki zachwyt można wyrazić inaczej? Na to pytanie spróbują odpowiedzieć w Internecie rozmówcy, zachęcając widzów do zajęcia stanowiska w dyskusji.

Serii odcinków z Wojciechem Mannem i Janem-Rapowanie towarzyszy aktywizacja internautów, którzy sami mogą tworzyć epitety, porównania i metafory na temat Big Maca, WieśMaca, McRoyala czy Cheeseburgera. Najciekawsza propozycja, wybrana spośród zgłoszeń wpisywanych na stronie WWW i poprzez interaktywne bannery, trafi w sierpniu na mural w centrum Warszawy.

Druga faza kampanii wspierającej zmiany w produktach McDonald’s prowadzona jest w mediach tradycyjnych, w tym telewizji oraz Internecie (VoD, YouTube, Spotify oraz Filmweb). Obejmuje również kanały własne marki oraz aktywności PR.

Koncept kreatywny stworzyła i zrealizowała agencja DDB. Zakupem mediów zajął się dom mediowy OMD, kampanię PR przeprowadziła agencja 24/7Communication, zaś działania w social media McDonald’s Polska prowadzi Isobar Polska.

  • 1
Wojciech Mann i Jan-Rapowanie

Wojciech Mann i Jan-Rapowanie szukają słów zachwytu w kampanii McDonald’s

16 lipca 2020

  • 3
  • 1
  • 0
  • 0
  • 0
16.07.2020

Kultowe samochody, gotowanie z gwiazdami i wybory prezydenckie, czyli co się wydarzyło na YouTube w czerwcu. Zestawienie Ads Leaderboard

Pierwszy z letnich miesięcy w kwestii reklamy na YouTube upłynął pod znakiem loterii Tiger Energy Drink, w której można było wygrać Mazdę RX-7. Dużym zainteresowaniem, ze względu na wybory prezydenckie w Polsce, cieszył się też spot kandydata na urząd prezydenta Rzeczypospolitej – Rafała Trzaskowskiego. Podium zestawienia YouTube Ads Leaderboard w czerwcu 2020 zamyka wideo zachęcające do subskrypcji kanału KuchniaLidla.pl.

15 lipca 2020