Kultowe samochody, gotowanie z gwiazdami i wybory prezydenckie, czyli co się wydarzyło na YouTube w czerwcu. Zestawienie Ads Leaderboard
  • 3
  • 1
16.07.2020

Kultowe samochody, gotowanie z gwiazdami i wybory prezydenckie, czyli co się wydarzyło na YouTube w czerwcu. Zestawienie Ads Leaderboard

Pierwszy z letnich miesięcy w kwestii reklamy na YouTube upłynął pod znakiem loterii Tiger Energy Drink, w której można było wygrać Mazdę RX-7. Dużym zainteresowaniem, ze względu na wybory prezydenckie w Polsce, cieszył się też spot kandydata na urząd prezydenta Rzeczypospolitej – Rafała Trzaskowskiego. Podium zestawienia YouTube Ads Leaderboard w czerwcu 2020 zamyka wideo zachęcające do subskrypcji kanału KuchniaLidla.pl.

Najchętniej oglądany spot w zestawieniu za czerwiec, „Zobacz, jak testuję Mazdę RX-7  i oddaję ją dla fanów!”, to zachęta do wzięcia udziału w loterii marki Tiger Energy Drink oraz „Need for Speed”. Główną nagrodą w niej była legendarna Mazda RX-7. W rytm rapowanego utworu „Power is back” przewijają się obrazy z testu samochodu oraz kadry z rozgrywki „Need for Speed”. Kreację przygotowała agencja Brasil. Zakupem mediów zajął się Starcom.

W czerwcu także gorącym tematem były wybory prezydenckie. Z tego powodu dużym zainteresowaniem użytkowników YouTube cieszył się spot wyborczy Rafała Trzaskowskiego „Mój dom”. Kandydat przedstawił w nim siebie, swoją rodzinę, historię i najbliższe otoczenie.

Trzecie miejsce czerwcowego zestawienia YouTube Ads Leaderboard zajęło wideo „Witaj na kanale Kuchni Lidla!”. W reklamie Karol Okrasa, Kinga Paruzel oraz Paweł Małecki, czyli gwiazdy Kuchni Lidla zachęcają do subskrybowania kanału, na którym dzielą się swoimi przepisami zarówno na tradycyjne dania, jak i potrawy fit czy desery. Kampania zrealizowana została przez GPD Agency.

Czwarte miejsce to reklama McDonald’s Polska „McDrive – na wyciągnięcie ręki!”, przedstawiająca zalety McDrive. Bohaterką historii jest kilkuletnia dziewczynka, która zawsze zajmuje środkowe miejsce na tylnym siedzeniu rodzinnego samochodu, przez co musi znosić zachowanie starszych braci. Bez problemu może jednak dosięgnąć do frytek po wizycie rodziców w McDrive. Kreacja została stworzona przez agencję DDB Warszawa.

Piąte miejsce to tym razem spot Play „Wybierz dla rodziny nowy Play Homebox od 35 zł za osobę aż 70 GB Internetu”, prezentujący najnowszą ofertę oraz smartfon Xiaomi Mi 10 Lite 5G.

O badaniu
YouTube Ads Leaderboard to comiesięczne zestawienie spotów najchętniej oglądanych przez polskich internautów. Ranking pięciu filmów jest ustalany na podstawie algorytmu, który uwzględnia parametry zaangażowania widowni (czas oglądania, liczbę polubień i udostępnień filmu), liczbę obejrzeń oraz to, jaka część filmu została obejrzana. Zestawienie przygotowywane jest przez polski zespół YouTube i dotyczy tylko klipów, które były elementami kampanii reklamowych w tym serwisie.

  • 1
Ads Leaderboard

Tiger Energy Drink liderem czerwcowego zestawienia YouTube Ads Leaderboard

15 lipca 2020