Dyrektorzy marketingu optymistyczni. Wierzą w strategię marki. Badanie firmy Gartner
  • 0
  • 1
16.07.2020

Dyrektorzy marketingu optymistyczni. Wierzą w strategię marki. Badanie firmy Gartner

Prawie trzy czwarte (73%) dyrektorów marketingu spodziewa się, że negatywny wpływ pandemii będzie krótkotrwały – wynika z badania firmy Gartner. Strategia marki pojawiła się ponownie jako strategiczny priorytet na nadchodzący rok.

Zdumiewająca liczba dyrektorów marketingu oczekuje powrotu do dobrych wyników w ciągu najbliższych 24 miesięcy. Ten optymizm był dość silny we wszystkich branżach i obszarach geograficznych. Ale jest to oczekiwanie na powrót do tzw. v-shaped recovery, które może być niezgodne z nastrojami i oczekiwaniami ich kolegów z kadry kierowniczej – mówi Ewan McIntyre, analityk firmy Gartner.

Wskaźniki preferowane przez dyrektorów marketingu są krótkoterminowe i skupione wewnątrz, co kontrastuje z tymi, na które prawdopodobnie patrzą dyrektorzy finansowi i generalni.

Badanie wykazało również, że CMO klasyfikują obecnie strategię marki jako priorytet strategiczny (33%), przed analizą rynku (29%) i działaniami marketingowymi (28%). To znaczący skok strategii marki w porównaniu z pozycją w dolnej części listy w rankingu z 2019 r.

Świadomość marki i jej znaczenie w trudnych czasach są ważniejsze niż kiedykolwiek. Widzimy, jak marki odnoszące sukcesy podejmują działania, które są autentycznie powiązane ze strategią i propozycją wartości – dodaje McIntyre.

Covid-19 jest obecnie najistotniejszą kwestią. Mimo to w nadchodzących miesiącach jest wiele innych spraw do rozważenia, od ruchu Black Lives Matter po wybory prezydenckie w USA – uważają badacze.

O badaniu
W ramach „CMO Spend Survey 2020” przebadano ponad 430 menedżerów ds. marketingu z Ameryki Północnej, Wielkiej Brytanii, Francji i Niemiec. Badanie prowadzono od kwietnia do maja 2020 r. Prześledzono krytyczne obszary, w które inwestują marki, a także miejsca dokonywanych cięć zatrudnienia, programów i technologii.

Źródło: www.warc.com

  • 1
Dyrektorzy marketingu

Dyrektorzy marketingu wierzą w strategię marki

16 lipca 2020