Narodowy Instytut Dziedzictwa z nową identyfikacją wizualną
  • 0
  • 8
16.07.2020

Narodowy Instytut Dziedzictwa z nową identyfikacją wizualną

Narodowy Instytut Dziedzictwa odświeża wizerunek. Nowa identyfikacja wizualna bazuje na dotychczasowym logotypie.

Odświeżenie brandingu NID miało na celu zachowanie możliwie wielu dobrych elementów z dotychczasowego logo przy jednoczesnym uporządkowaniu samego znaku, języka graficznego marki i materiałów firmowych.

Opracowanie nowych zasad identyfikacji wizualnej NID poprzedzone było wnikliwą analizą stanu obecnego i naszych potrzeb. O decyzji odświeżenia logo i uporządkowania zasad jego stosowania zadecydowały zatem względy praktyczne oraz konieczność rozwiązania dylematów, z którymi spotykaliśmy się na co dzień w kontekście wizerunku i komunikacji marki NID – tłumaczy Bartosz Skaldawski, dyrektor Narodowego Instytutu Dziedzictwa.

W związku z nową identyfikacją zmienione zostaną wszystkie materiały firmowe. Istotną zmianą będzie również zastosowanie nowego logo w komunikowaniu programów realizowanych przez NID i we współpracy z instytutem czy kampanii (m.in. zabytek.pl, edu.nid.pl, samorzad.nid.pl, Park Mużakowski, Wspólnie dla Dziedzictwa). Dotychczas, przez zastosowanie własnego, odrębnego brandingu nie były one jednoznacznie kojarzone z Narodowym Instytutem Dziedzictwa.

O wsparcie przy projekcie odświeżenia identyfikacji wizualnej Narodowy Instytut Dziedzictwa poprosił Stowarzyszenie Twórców Grafiki Użytkowej. W konsekwencji współpracy powstała księga znaku, a także projekty materiałów graficznych dla marki – od akcydensów po linię wizualną (key visual). Prace prowadzone były w sposób kolektywny. Oznacza to, że nabór do wykonania postawionego przed STGU zadania nie był prowadzony na zasadzie konkursu, ale w nowej formule. W jej ramach doświadczony projektant kierował procesem, do którego zostali zaproszeni inni projektanci.

NID rozpoczął proces wdrażania nowej identyfikacji wizualnej z początkiem wakacji. Ze względu na wprowadzoną równocześnie nową strukturę organizacyjną instytutu proces ten będzie prowadzony stopniowo. Obejmie siedzibę główną w Warszawie, 7 oddziałów terenowych, 8 pracowni terenowych oraz 3 specjalistyczne pracownie terenowe na terenie całego kraju.

Kolejnym etapem procesu wdrażania nowej identyfikacji wizualnej Narodowego Instytutu Dziedzictwa będzie budowa nowej strony WWW. Jej projekt i architektura mają odzwierciedlać również nową strukturę organizacyjną instytutu.

Cele wszystkich zmian to:

  • ujednolicenie i poprawa wizerunku NID,
  • zwiększenie jego rozpoznawalności,
  • promocja działalności instytutu na polu wyznaczania i upowszechniania standardów ochrony oraz konserwacji zabytków, kształtowania świadomości społecznej w zakresie wartości i zachowania dziedzictwa kulturowego, a także gromadzenia i upowszechniania wiedzy o dziedzictwie.
  • 8

Narodowy Instytut Dziedzictwa odświeża wizerunek

Narodowy Instytut Dziedzictwa

Photo. Template for branding identity. For graphic designers presentations and portfolios.

16 lipca 2020

  • 3
  • 1
  • 0
  • 0
  • 0
16.07.2020

Kultowe samochody, gotowanie z gwiazdami i wybory prezydenckie, czyli co się wydarzyło na YouTube w czerwcu. Zestawienie Ads Leaderboard

Pierwszy z letnich miesięcy w kwestii reklamy na YouTube upłynął pod znakiem loterii Tiger Energy Drink, w której można było wygrać Mazdę RX-7. Dużym zainteresowaniem, ze względu na wybory prezydenckie w Polsce, cieszył się też spot kandydata na urząd prezydenta Rzeczypospolitej – Rafała Trzaskowskiego. Podium zestawienia YouTube Ads Leaderboard w czerwcu 2020 zamyka wideo zachęcające do subskrypcji kanału KuchniaLidla.pl.

15 lipca 2020