0 4 0 8.03.2021Więcej wiary w lekarzy, mniej w Chodakowską. Wyniki badania „Healthwave 2”Polacy narzekają na jakość usług medycznych, ale bardziej niż przed pandemią ufają lekarzom. Wrócili oni na szczyt rankingu autorytetów zdrowotnych, detronizując Ewę Chodakowską. Reklamy farmaceutyków irytują najbardziej spośród wszystkich kategorii, zostawiając w tyle wicelidera, czyli elektromarkety – pokazuje „HealthWave 2”, badanie agencji Wavemaker.
1 1 0 8.03.2021„We are Triumph” – kampania z udziałem pracownic firmyMarka Triumph rozpoczęła globalną kampanię „We are Triumph”. Jej bohaterkami są kobiety ze wszystkich obszarów firmy – od asystentek klienta, przez marketing, IT i dział designu – które występują w serii filmów związanych z bielizną. Działania rozpoczęto w kanałach social media marki w Międzynarodowy Dzień Kobiet.
0 1 0 8.03.2021Igrzyska olimpijskie w Tokio bez zagranicznych kibiców?Przewodnicząca komitetu organizacyjnego igrzysk olimpijskich w Tokio zasugerowała, że zagraniczni kibice mogą nie zostać wpuszczeni na tegoroczne igrzyska. Japońska prasa pisze wprost, że decyzja już zapadła.
0 3 1 8.03.2021Dziewczęta chcą być youtuberkami, instagramerkami, tiktokerkami – pokazuje badanie IQSMatki i córki rozmijają się w marzeniach o przyszłych zawodach córek – wynika z badania „Aspiracje dziewczynek w Polsce”, zrealizowanego dla nowo powstającej organizacji Inspiring Girls Polska, która jest częścią międzynarodowej grupy. Niemal połowa dziewcząt (48%) w wieku 10–15 lat uznała prowadzenie kanału w serwisach społecznościowych takich jak YouTube, Instagram czy TikTok za atrakcyjne zajęcie zawodowe, w którym widzą siebie w przyszłości.
0 2 0 8.03.2021Raport „Kobiety w PR”Związek Firm Public Relations wraz z firmą badawczą OpinionWay zrealizował badanie, którego celem było zidentyfikowanie problemów i barier, jakie napotykają kobiety pracujące w branży PR. Jak wynika z raportu, zarządy z przewagą kobiet stanowią w Polsce 12%. Jest to wartość dwukrotnie większa w porównaniu do wyników, jakie opublikowano w raporcie „Global Women in PR – Annual Index 2020”. Większość badanych uważa, że udział kobiet w zarządach zwiększa kreatywność firmy oraz pomaga zwiększyć jej produktywność.
0 6 0 8.03.2021Polki pod badawczą lupą ARC Rynek i OpiniaPolki interesują się sportem i go uprawiają. Kawę poza domem piją najczęściej na stacji paliw. Lepiej oceniają firmy angażujące się społecznie i chętniej kupują produkty takich firm. Korzystają z programów lojalnościowych i są w nich aktywne. Coraz rzadziej jednak uważają promocję „produkt lub usługa w obniżonej cenie” za atrakcyjną. Co trzecia Polka twierdzi, że w 2020 r. straciła zawodowo, zaś niemal dwie trzecie – że poprzedni rok był najgorszym okresem w jej życiu. Takie są wyniki badań ARC Rynek i Opinia, przeprowadzonych w 2020 r.
1 4 1 8.03.2021Anita Włodarczyk polską Barbie Shero 2021Marka Barbie kolejny raz wyróżniła wybitne liderki, sportsmenki i artystki. Ikony i wizjonerki, które odważnie zmieniają rzeczywistość, udowadniając dziewczynkom i kobietom na całym świecie, że warto mieć marzenia i podążać własną drogą. Wyróżnienie Barbie Shero i lalkę inspirowaną swoim wyglądem otrzymała polska lekkoatletka, dwukrotna złota medalistka igrzysk olimpijskich, czterokrotna mistrzyni świata oraz wielokrotna rekordzistka świata, Europy i kraju w rzucie młotem – Anita Włodarczyk.
0 1 0 8.03.2021Rzecznik Praw Obywatelskich zaskarżył decyzję UOKiK o zgodzie na przejęcie Polska Press przez PKN Orlen. Urząd reagujeRzecznik Praw Obywatelskich odwołał się do Sądu Okręgowego w Warszawie od decyzji prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów w sprawie zgody na koncentrację polegającą na przejęciu przez PKN Orlen kontroli nad Polska Press. Prezes UOKiK wyraża zaskoczenie tym faktem.
0 1 0 8.03.2021Crash Mondays z cyklem webinarów o kobietach w reklamie i marketinguDzień Kobiet Crash Mondays świętuje przez cały miesiąc. Formą tego jest cykl webinarów poświęconych roli kobiet w reklamie oraz szeroko pojętym marketingu.
0 2 0 7.03.2021Ikea przygotowała na Dzień Kobiet cyfrową grę karcianąNa 8 marca brytyjska Ikea przygotowała grę na Instagram Stories. Chce w ten sposób walczyć ze zjawiskiem nierównego podziału obowiązków między kobietami i mężczyznami, zaostrzonym jeszcze przez pandemię.