Polskie Stowarzyszenie Public Relations z nowym logo
  • 0
  • 10
11.08.2020

Polskie Stowarzyszenie Public Relations z nowym logo

PSPR rozstrzygnęło konkurs na nowy branding organizacji. Dziesięcioosobowa komisja złożona z przedstawicieli rady nadzorczej oraz zarządu oceniała prace zgłoszone w trybie konkursu wewnętrznego przez członków stowarzyszenia oraz rekomendowanych przez nich grafików. Nowa identyfikacja wizualna zastąpi obecne logo, które powstało ponad 20 lat temu.

Jury konkursowe poszukiwało logotypu, który w syntetyczny sposób będzie oddawać charakter PSPR i jego nowe inicjatywy. Takiego, który będzie zarazem zgodny z trendami panującymi w grafice użytkowej.

Według założeń briefu każdy uczestnik postępowania miał przygotować dwie propozycje logo. Obie kreacje miały uwzględniać polskie i angielskie nazewnictwo. W konkursie zmierzyło się 16 propozycji graficznych.

Jestem bardzo zadowolony zarówno z liczby nadesłanych prac, jak i ich jakości. Wszystkie projekty były bardzo estetyczne. Charakteryzowały się funkcjonalnością, a ich kompozycje wskazywały na rozumienie przez autorów wartości, które są fundamentem działalności naszego stowarzyszenia oraz branży. Bardzo dziękuję wszystkim uczestnikom za kreatywność, poświęcony czas i energię. Formuła konkursu wewnętrznego, którą wybraliśmy, również nie jest przypadkowa. Zależało nam na tym, aby w tak trudnym dla branży okresie spowodowanym przez Covid-19 to nasi członkowie, ich agencje lub graficy, z którymi na co dzień współpracują, mogli dostać to zlecenie – mówi Bartosz Milczarczyk, wiceprezes PSPR, odpowiedzialny za organizację konkursu.

Po dogłębnej analizie wszystkich prac komisja konkursowa w głosowaniu wybrała kreację zrealizowaną przez zespół agencji Publicon. W najbliższym czasie PSPR podpisze z autorami projektu umowę. Na jej podstawie w ciągu czternastu dni zaprojektowany zostanie system identyfikacji wizualnej uwzględniający umieszczanie logo na:

  • ściankach wystawienniczych,
  • wizytówkach,
  • papierze firmowym,
  • kopertach,
  • wizytówkach,
  • broszurach,
  • gadżetach,
  • szablonie slajdu prezentacji multimedialnej,
  • informacji prasowej,
  • wiadomości e-mail,
  • grafikach do mediów społecznościowych (cover photo, szablony postów),
  • banerze na WWW.

Propozycja oprócz personalizowanej typografii i odświeżonej kolorystyki marki eksploruje symbolikę cudzysłowu, jego lustrzanego odbicia, które stylizujemy na litery PR. Myśląc nad naturą pracy w branży public relations, tym, co ponadczasowe w tej profesji, wpadliśmy na trop cytatu, wypowiedzi wartej powielania. To swoisty modus operandi naszej pracy. To symbol eksperckości, wartościowej wypowiedzi, słów, które zasługują na powielanie i przekazywanie dalej.

Postanowiliśmy pójść za tą asocjacją, ponieważ niezależnie od tego, jak zmieniają się media od powstania druku po rzeczywistość digital, jest to dla nas niezmienny symbol wartościowych słów, siły eksperckiej wypowiedzi, sukcesu wiedzy połączonej z warsztatem. Efektywnej pracy w branży public relations – mówi Michał Ulidis, partner strategiczny agencji Publicon, nadzorujący pracę zespołu przygotowującego projekt.

Odświeżenie znaku graficznego ma oddawać ducha zmian zachodzących ostatnio w stowarzyszeniu. Po reorganizacji struktury, uruchomieniu klubów eksperckich czy dołączeniu do międzynarodowej sieci Global Alliance za cel stawia ono sobie aktywizację i integrację środowiska oraz pozyskiwanie kolejnych ekspertów i specjalistów z branży.

  • 10
Polskie Stowarzyszenie Public Relations

Polskie Stowarzyszenie Public Relations ma nowe logo

11 sierpnia 2020

  • 0
  • 9
  • 0
  • 0
  • 0
11.08.2020

Muzyczna kanapa z podpisami ekipy Męskiego Grania licytowana dla Fundacji Autyzm Up

Kanapa stanowiąca scenografię Studia Ż Męskiego Grania 2020, z podpisami gwiazd polskiej sceny muzycznej, m.in. Katarzyny Nosowskiej, Krzysztofa Zalewskiego, Darii Zawiałow, Igora Walaszka i Błażeja Króla, została przekazana Fundacji Autyzm Up. 9 sierpnia organizacja rozpoczęła jej na licytację. Dochód zostanie w całości przeznaczony na budowę centrum dla młodych i dorosłych osób w spektrum autyzmu.

10 sierpnia 2020