Poznańskie zielone przystanki oczyszczają powietrze i chłodzą w upalne dni
  • 0
  • 1
13.07.2020

Poznańskie zielone przystanki oczyszczają powietrze i chłodzą w upalne dni

W Poznaniu powstał system zielonych dachów na wiatach przystankowych. To ekologiczna inicjatywa AMS i Grupy MTP (Międzynarodowe Targi Poznańskie). Projekt ma na celu zwiększenie liczby zielonych miejsc, które są niezbędne w oczyszczaniu powietrza w mieście.

Zielone przystanki należą do zespołu city marketingu Grupy MTP. Ich operatorem na mocy podpisanej umowy z grupą jest AMS. To rozwiązania typu nature-based solutions, istotne dla miejskiej infrastruktury. Inspirowane naturą i wydajne ekonomicznie, dostarczają równocześnie korzyści natury ekologicznej, ekonomicznej i społecznej. Wspierają też adaptację do zmian klimatu – podkreślają inicjatorzy akcji.

Dach rozchodnikowy, który pokrywa wiatę, to 9 metrów kwadratowych zieleni w mieście. Pozwala na zmagazynowanie w czasie deszczu nawet 90 litrów wody. Obniża zapylenie powietrza o około 15–20 proc. w otoczeniu wiaty. Absorbuje 7,3 kg CO2 rocznie, a w upalne dni obniża temperaturę pod dachem wiaty o 3–5 stopni Celsjusza.

Rozchodniki tworzące dywan, który pokrywa dach, są roślinami bardzo wytrzymałymi na warunki środowiskowe. Co więcej, mają długi okres kwitnienia i są przyjazne m.in. dla pszczół. Docelowo w Poznaniu zazielenią się dachy przystanków zlokalizowanych w najbardziej zurbanizowanych miejscach, jak na placu Bernardyńskim i Rynku Łazarskim.

Podobne rozwiązania AMS zastosował na pilotażowych wiatach w Warszawie i Krakowie. Ekologiczny projekt AMS „Zielone przystanki” w Krakowie został nagrodzony srebrem w konkursie Innovation 2019.

  • 1
zielone przystanki

Poznańskie zielone przystanki

13 lipca 2020

10 lipca 2020

  • 0
  • 1
  • 0
  • 0
  • 0
10.07.2020

Prezesi największych polskich spółek najbardziej aktywni w mediach społecznościowych. Badanie On Board Think Kong

Polscy CEO top 20 spółek w pierwszej połowie 2020 r. opublikowali 766 postów na swoich profilach społecznościowych (LinkedIn i Twitter). To daje pierwsze miejsce pod względem intensywności komunikacji spośród menedżerów na rynkach objętych badaniem. Około 22% wpisów prezesów z Polski dotyczyło tematów związanych z pandemią Covid-19. Zaraz za Polską plasuje się Francja z 483 postami. We Francji 36% postów prezesów największych firm dotyczyło pandemii – pokazuje badanie On Board Think Kong.