Nike mówi „Don’t Do It” w przesłaniu o rasizmie w Ameryce
  • 0
  • 1
1.06.2020

Nike mówi „Don’t Do It” w przesłaniu o rasizmie w Ameryce

Marka Nike przygotowała krótki film odnoszący się do wydarzeń w USA, które nastąpiły po śmierci George’a Floyda. Nawiązuje w nim do swego hasła „Just Do It”. Tym razem jednak wzywa: „Don’t Do It”. Na ten głos odpowiedział m.in. konkurencyjny Adidas.

Wieczorem 29 maja, 4 dni po śmierci Floyda, film pojawił się w kanałach społecznościowych Nike. Marka wzywa w nim, by nie pozostawać obojętnym wobec problemu rasizmu w USA. Zachęca: „Don’t Do It” – by wszyscy stali się częścią zmian.

Czarnoskóry George Floyd zmarł podczas policyjnego zatrzymania. Na filmach udostępnionych przez świadków widać, że policjant przez kilka minut przyciska kolanem do ziemi szyję obezwładnionego zatrzymanego. Floyd prosi, by przestał i skarży się, że nie może oddychać. Wkrótce potem umiera.

Nike ma długą historię przeciwdziałania fanatyzmowi, nienawiści i nierównościom we wszystkich formach. Mamy nadzieję, że dzieląc się tym filmem, możemy służyć jako katalizator inspirujący do działania w tej trudnej sprawie i zachęcać ludzi do kształtowania lepszej przyszłości – napisała marka w oświadczeniu dla CNN.

Marka Adidas opublikowała spot konkurenta na Twitterze. Opatrzyła go wezwaniem, by razem iść naprzód i dokonywać zmian.

<blockquote
class="twitter-tweet"><p lang="en" dir="ltr">Together is how
we move forward. ⁣<br>Together is how we make change. <a
href="https://t.co/U1nmvMhxB2">https://t.co/U1nmvMhxB2</a></p>&mdash;
adidas (at 🏡) (@adidas) <a
href="https://twitter.com/adidas/status/1266594990559379457?ref_src=twsrc%5Etfw">May
30, 2020</a></blockquote>
<script async src="https://platform.twitter.com/widgets.js"
charset="utf-8"></script>

Przesłanie Nike:
Tym razem nie rób tego. Nie udawaj, że nie ma problemu w Ameryce. Nie odwracaj się od rasizmu. Nie akceptuj odebrania nam niewinnego życia. Nie szukaj więcej wymówek. Nie myśl, że to Cię nie dotyczy. Nie siedź i nie milcz. Nie myśl, że nie możesz być częścią zmiany. Bądźmy wszyscy częścią zmiany.

Źródło: www.edition.cnn.com

  • 1
„Don’t Do It”

Nike tym razem wzywa: „Don’t Do It”

1 czerwca 2020

  • 0
  • 1
  • 0
  • 0
  • 0
1.06.2020

Cinkciarz.pl wygrywa z Mastercard w sądzie unijnym

Sąd Unii Europejskiej w Luksemburgu przyznał rację spółce Cinkciarz.pl w dwunastu postępowaniach zainicjowanych przez Mastercard International przed Urzędem Unii Europejskiej ds. Własności Intelektualnej (EUIPO). W 2016 r. Mastercard wniósł 12 sprzeciwów wobec wniosków o rejestrację znaków towarowych spółki Cinkciarz.pl zawierających elementy dwóch nachodzących na siebie kół. Podnosił, że wchodzą one w zakres monopolu znaków towarowych Mastercarda.

29 maja 2020

  • 0
  • 1
  • 0
  • 0
  • 0
29.05.2020

Majowa poprawa nastrojów konsumentów po kwietniowym historycznym załamaniu. Analiza GfK

W maju nastroje polskich konsumentów nieco się poprawiły. W kwietniu osiągnęły historyczne minimum wywołane pandemią i zamknięciem gospodarki. Maleje pesymizm w odniesieniu do przyszłości. Poprawiły się oceny przyszłej finansowej sytuacji gospodarstwa domowego oraz przyszłej sytuacji gospodarczej kraju. Mimo to obie składowe nadal pozostają na bardzo niskich poziomach – pokazuje Barometr Nastrojów Konsumenckich GfK.