Just do It – reklamowa pieśń przed egzekucjąJust do It – reklamowa pieśń przed egzekucjąJust do It – reklamowa pieśń przed egzekucjąJust do It – reklamowa pieśń przed egzekucją
Ten skuteczny slogan ma dziwną historię

Just do It – reklamowa pieśń przed egzekucją

Just do It – reklamowa pieśń przed egzekucją
redakcja

redakcja

-

Just do It – jeden z najlepszych sloganów w historii reklamy, który pomógł Nike w ciągu dekady zwiększyć dochody o ponad 8 mld dolarów, jest wynikiem nietypowej inspiracji. To zmodyfikowane słowa mordercy wypowiedziane po wyjściu z celi śmierci. Sprawa tego przestępcy była głośna w USA w latach 70. XX w.

Cofnijmy się w czasie o prawie trzydzieści lat. Dan Wieden, współzałożyciel agencji Wieden + Kennedy, pracując w nocy nad zaplanowaną prezentacją przed zarządem firmy, miał problem. Wciąż szukał sloganu, który zapewniłby spójność nowej kampanii.

Gra toczyła się o wysoką stawkę. Już w 1980 roku Nike toczył z Reebokiem walkę o kontrolę na rynku obuwia sportowego.

Obecnie możesz przeczytać
1 artykuł dziennie

Zarejestruj się bezpłatnie, aby otrzymać dostęp do

4915 artykułów, newslettera

oraz informacji handlowych m.in. o wydarzeniach branżowych, usługach czy produktach wspierających marketing.

Masz już konto? Zaloguj się