Najsilniejsze marki pod względem ilości pozytywnych opinii – YouGov Buzz 2023
  • 0
  • 2
28.03.2024

Najsilniejsze marki pod względem ilości pozytywnych opinii – YouGov Buzz 2023

Agencja badawcza Inquiry sprawdziła, na temat których marek polscy konsumenci słyszeli najwięcej pozytywnych opinii w roku 2023.

W rankingu wzięto pod uwagę wskaźnik Buzz z badania YouGov BrandIndex. Wskaźnik ten stanowi odpowiedź na pytanie: „O których markach słyszałeś coś pozytywnego/negatywnego w ciągu ostatnich dwóch tygodni?”. W zestawieniu prezentowany jest wskaźnik netto (różnica wskazań pozytywnych i negatywnych).

Lista YouGov Buzz Top 10 obejmuje marki, dla których wskaźnik ten jest najwyższy.

W Polsce trzy pierwsze miejsca rankingu YouGov Buzz 2023 zajmują:

  • Allegro
  • Lidl
  • Rossmann

Tuż poza podium, z różnicą 0,5 p.p., uplasował się Blik. Bardzo dobre wyniki odnotowały marki Biedronka, E. Wedel, McDonald’s, Pepco, Toyota i Winiary. To o nich słyszeliśmy najwięcej pozytywnych opinii w 2023 r.

YouGov Buzz 2023

W drugim rankingu Top 10 Improvers znalazły się marki, które znacząco poprawiły swój wynik Buzz w porównaniu z poprzednim rokiem (2023 vs. 2022). Na podium znalazły się marki:

  • Revolut
  • Action
  • Leroy Merlin (jest to odbicie po znaczącym spadku w 2022)

Czwarta pozycja przypadła firmie Dealz. Na kolejnych miejscach uplasowały się Decathlon, PayPo i Blik. Zestawienie zamykają marki Allegro Pay, Klarna i Vinted.

YouGov Buzz 2023

Pozytywne opinie o markach wielu wypadkach przełożyły się na wzrost wskaźników wizerunkowych w rankingu YouGov Best Brands)

– Na liście YouGov Buzz Top 10 znajdują się najsilniejsze marki w Polsce. Jak widać, pozytywny wizerunek marki przekłada się również na wysoki poziom pozytywnych opinii, jakie docierają do konsumentów różnymi kanałami. W ten sposób najlepsi gracze uzyskują dodatkowe wzmocnienie swoich działań marketingowych – komentuje Agnieszka Górnicka, prezeska firmy Inquiry.

O badaniu

YouGov BrandIndex to jedyne w Polsce syndykatowe badanie kondycji marek realizowane codziennie. Badanie jest realizowane przez firmę YouGov od 2019 r. Lbejmuje kilkaset marek obecnych na polskim rynku w kilkunastu kategoriach. Roczna wielkość próby wynosi N=9000 osób dla każdej kategorii.

28 marca 2024

27 marca 2024