McDonald’s chce zautomatyzować drive-thru dzięki sztucznej inteligencji
  • 0
  • 0
19.09.2019

McDonald’s chce zautomatyzować drive-thru dzięki sztucznej inteligencji

McDonald’s przejął firmę Apprente, której technologia rozpoznawania mowy być może zautomatyzuje proces odbierania zamówień od klientów. Ponadto gigant spod złotych łuków kupił w tym roku dwie inne firmy. Pierwsza z nich pomoże aktualizować menu przy drive-thru, druga wykorzystuje aplikację mobilną do zwiększania zaangażowania konsumentów.

„Witamy w McDonald’s. Co chciałbyś zamówić?” – być może w niedalekiej przyszłości te słowa usłyszymy od robota. Firma ma nadzieję, że wykorzystanie sztucznej inteligencji pozwoli nie tylko przyspieszyć obsługę drive-thru, ale przyniesie dodatkowe korzyści. Klienci mają czuć się mniej niespokojni i bardziej skłonni do wydawania pieniędzy, gdy będzie obsługiwał ich robot.

W dalszej perspektywie rozwiązania Apprente mogłyby być wykorzystywane w samoobsługowych kioskach. Istnieją też plany stworzenia McD Tech Lab. Grupa ta, w skład której wchodziliby też pracownicy przejętej firmy, zajmowałaby się automatyzacją drive-thru.

Jak zachwala Apprente, wykorzystanie sztucznej inteligencji pozwala na spójną, przyjemną obsługę klienta. Wszystko to dzięki robotom, które nigdy nie są zmęczone, zirytowane czy niezadowolone. McDonald’s nie chce odpowiedzieć, czy oznacza to zwolnienia dotychczasowych pracowników.

W marcu McD kupił też firmę Dynamic Yield. Oferuje ona rozwiązania, które umożliwiają zmianę menu wyświetlanego przy drive-thru w zależności od takich czynników jak pogoda, pora dnia czy specyfika zamówienia.

W kwietniu z kolei McDonald’s zainwestował w nowozelandzką aplikację Plexure. Ta pomaga konsumentom łączyć drive-thru z programem lojalnościowych czy specjalnymi ofertami.

Budowanie infrastruktury technologicznej i możliwości cyfrowych ma fundamentalne znaczenie w naszym „Planie wzrostu prędkości”. Pozwala sprostać rosnącym oczekiwaniom naszych klientów, jednocześnie ułatwiając członkom załogi obsługę gości – powiedział Steve Easterbrook, dyrektor generalny McDonald’s.

Źródło: www.bigthink.com

19 września 2019