Sztuczna inteligencja w biznesie – 3 ciekawe przykłady z rynkuSztuczna inteligencja w biznesie – 3 ciekawe przykłady z rynkuSztuczna inteligencja w biznesie – 3 ciekawe przykłady z rynkuSztuczna inteligencja w biznesie – 3 ciekawe przykłady z rynku
Sztuczna inteligencja usprawnia biznes, ale wymaga nadzoru (fot. kadr ze spotu Albert Technologies)

Sztuczna inteligencja w biznesie – 3 ciekawe przykłady z rynku

Sztuczna inteligencja w biznesie – 3 ciekawe przykłady z rynku
Karina Ananicz

Karina Ananicz

-

ekspert w dziedzinie automatyzacji oraz sztucznej inteligencji w marketingu

Karina Ananicz

Karina Ananicz

ekspert w dziedzinie automatyzacji oraz sztucznej inteligencji w marketingu

Od października 2016 r. pełni funkcję starszego koordynatora marketingu w PepsiCo. Wcześniej doświadczenie zawodowe zdobywała m.in. w Coty Polska na stanowisku specjalisty marketingu oraz w Procter & Gamble jako specjalista ds. planowania sprzedaży. Jest absolwentką finansów i rachunkowości oraz ekonomii na Uniwersytecie Łódzkim. Edukację kontynuowała w warszawskiej SGH na studiach podyplomowych z zakresu zarządzania marką. Obecnie doktoryzuje się z marketingu. Publikuje teksty w prasie branżowej, napisała też rozdział książki „Sharing economy”, wydanej przez Szkołę Główną Handlową w 2017 r. Praca naukowa została wyróżniona przez Rektora SGH.

Sztuczna inteligencja szturmem wkracza w nasze życie codzienne. Co rusz słyszymy nowe, trudne słowa: głębokie uczenie neuronowe, machine learning… Wraz z nimi mnożą się kolejne przykłady zastosowania artificial intelligence (AI) w biznesie. Mimo to na postępy sztucznej inteligencji trzeba spoglądać czujnie – ma ona również swoje ciemne strony.

Czym (w dużym skrócie) jest sztuczna inteligencja? Najprościej ujmując, jest to zestaw technologii takich jak przetwarzanie języka naturalnego, rozpoznawanie obrazu i głębokie uczenie się.  AI bazuje na ogromnych zbiorach danych do wykonywania działań o jakości dużo wyższej niż ta, którą mogliby zapewnić ludzie.

Firmy wykorzystują ją, aby dotrzeć do konsumentów z odpowiednią treścią we właściwym czasie na podstawie tego, co konsumenci lubili do tej pory i co w przeszłości ich angażowało.

Obecnie możesz przeczytać
1 artykuł dziennie

Zarejestruj się bezpłatnie, aby otrzymać dostęp do

4915 artykułów, newslettera

oraz informacji handlowych m.in. o wydarzeniach branżowych, usługach czy produktach wspierających marketing.

Masz już konto? Zaloguj się