Dunkin’ Donuts: jak AI pomaga sprzedawać kawę i ciastkaDunkin’ Donuts: jak AI pomaga sprzedawać kawę i ciastkaDunkin’ Donuts: jak AI pomaga sprzedawać kawę i ciastkaDunkin’ Donuts: jak AI pomaga sprzedawać kawę i ciastka
Szybkość wymaga komputerowej precyzji (fot. JeepersMedia on Visualhunt/CC BY)

Dunkin’ Donuts: jak AI pomaga sprzedawać kawę i ciastka

Dunkin’ Donuts: jak AI pomaga sprzedawać kawę i ciastka
AdvertisementAdvertisement
Jakub Müller

Jakub Müller

-

redaktor, Marketing przy Kawie

Jakub Müller

Jakub Müller

redaktor
Marketing przy Kawie

W branży marketingowej działa od 2005 roku. Autor kilkuset artykułów, felietonów, analiz i wywiadów w mediach internetowych i drukowanych. Współtwórca strategii marketingowych i prelegent na konferencjach branżowych. Wykładowca studiów podyplomowych z zakresu mediów i CSR-u.

W Polsce Dunkin’ Donuts to marka ciągle mało spektakularna, bardziej przegrywająca z konkurencją niż wygrywająca. Warto jednak obserwować jej działania w USA. Tam jest ona jednym z liderów wykorzystania danych i AI w budowaniu lojalności klientów.

Przypomnijmy: w 2002 roku, po sześciu latach walki, sieć Dunkin’ Donuts wycofała się z Polski. Nie powtórzyła drogi McDonald’s, KFC i Pizzy Hut, które przyciągnęły tłumy samą marką. Polacy rzucili się na amerykańskie hamburgery, frytki, kurczaki i pizzę, ale pączki i ciastka woleli własne, te oferowane przez rodzinne cukiernie.

Marka postanowiła spróbować jeszcze raz w 2015 roku.

Obecnie możesz przeczytać
1 artykuł dziennie

Zarejestruj się bezpłatnie, aby otrzymać dostęp do

4915 artykułów, newslettera

oraz informacji handlowych m.in. o wydarzeniach branżowych, usługach czy produktach wspierających marketing.

Masz już konto? Zaloguj się