Kraft Heinz zapowiada redukcję opłat dla agencji reklamowych. Dofinansuje innowacje oraz swoje kluczowe marki
  • 0
  • 0
12.08.2019

Kraft Heinz zapowiada redukcję opłat dla agencji reklamowych. Dofinansuje innowacje oraz swoje kluczowe marki

Koncern Kraft Heinz na początku sierpnia zaprezentował rozczarowujące wyniki finansowe za pierwsze półrocze 2019 r. Jak zapowiada nowy CEO firmy, Miguel Patricio, trzeba poprawić efektywność marketingu. Drogą do tego będzie zmniejszenie wydatków m.in. na opłaty dla agencji reklamowych oraz badania.

Zarząd firmy Kraft Heinz ogłasza „nowe podejście”, wskutek którego przedsiębiorstwo ma stać się „wydajniejsze od wszystkich innych”. Przed tym zadaniem staje Miguel Patricio, który miesiąc temu objął stanowisko dyrektora generalnego.

Wskazał on, że możliwe będą przesunięcia środków. W ciągu ostatnich dwóch lat koncern zwiększał inwestycje w marketing, natomiast w tyle pozostawały wydatki na media. CEO ma nadzieję, że te nakłady pozostaną niskie. Wyzwaniem będzie zaś znalezienie równowagi między wydatkami reklamowymi a nakładami na innowacje oraz wsparcie kluczowych marek.

Jeśli chodzi o marki i innowacje, musimy bardziej skoncentrować się na konsumentach. Chodzi o to, żebyśmy mogli lepiej, z większym wyprzedzeniem przewidywać ich zachowania – mówi Patricio.

Sprzedaż netto firmy w pierwszym półroczu 2019 r. spadła o 4,8%, do poziomu 12,4 mld dol. w porównaniu z analogicznym okresem roku wcześniejszego. Dochód netto spadł do 852 mln dol., z 1,76 mld dol. rok temu.

Sukces odniosły jednak niektóre kluczowe marki. Wśród nich są keczup Heinz oraz serki kanapkowe Philadelphia. Te brandy skorzystały na inwestycjach w innowacje i marketing. Heinz osiągnął rekordowy, 70-procentowy udział w rynku w USA, podczas gdy Philadelphia z roku na rok zwiększa udziały w kategorii.

Miguel Patricio stwierdził także, że firma musi szukać okazji i nowych przestrzeni do inwestycji. Na przykład w Chinach Kraft Heinz jest liderem na rynku sosu sojowego. Jest to branża warta 12 mld dol., rosnąca o 8% rocznie. Na razie koncern jest obecny tylko w dwóch chińskich prowincjach. Pozostaje więc dużo miejsca na dalszy rozwój.

Źródło: www.warc.com

12 sierpnia 2019