Strategia P&G coraz bardziej bolesna dla dużych agencji
  • 0
  • 0
24.06.2019

Strategia P&G coraz bardziej bolesna dla dużych agencji

Procter & Gamble, jeden z największych reklamodawców świata, zamierza przenieść więcej kurczących się marketingowych budżetów z wielkich agencji do nowych graczy. To złowrogie znaki dla takich firm jak Publicis, WPP czy Dentsu Aegis Network. W grę wchodzą ogromne pieniądze – koncern w ubiegłym roku wydał w sumie ponad 7 mld dol. na reklamę.

W ciągu ostatnich czterech lat zmniejszyliśmy wydatki o blisko 1 mld dol. w opłatach i na produkcję. Zainwestowaliśmy te środki w inne partnerstwa kreatywne – mówi Marc Pritchard, chief brand officer Procter & Gamble, w rozmowie z „Financial Times”.

Firma podała w 2018 r., że zamierza zaoszczędzić 2 mld dol. do 2021 r. Oznacza to sporo kłopotów dla dużych agencji, które i tak już od dawna odczuwają rosnącą dominację Google i Facebooka.

Pritchard już w ubiegłym roku zapowiadał „przywrócenie kontroli” nad markami P&G. Teraz dodał, że rosnące wykorzystanie wtyczek blokujących reklamy zmusiło duże firmy do eksperymentowania, by tworzyć kreacje, które „ludzie rzeczywiście chcą oglądać”.

Procter & Gamble ogłosił listę nowych partnerstw podczas festiwalu Cannes Lions. Wśród partnerów jest m.in. należąca do Arianny Huffington firma Thrive Global. Podmiot działa w obszarze redukcji stresu i wypalenia zawodowego oraz zwiększania szeroko pojętego dobrostanu człowieka. Te wartości mają zostać połączone z markami produktów codziennego użytku, które należą do koncernu.

Źródło: www.ft.com

24 czerwca 2019