Jak poprawić zachowania związane z przetargami na usługi reklamowe? Organizacje branżowe mają pomysł
  • 0
  • 1
17.05.2022

Jak poprawić zachowania związane z przetargami na usługi reklamowe? Organizacje branżowe mają pomysł

The Institute of Practitioners in Advertising (IPA) i The Incorporated Society of British Advertisers (ISBA) uruchomiły Pitch Positive Pledge. To inicjatywa, która ma na celu poprawę zachowań agencji i reklamodawców w obszarze przetargów z korzyścią dla ludzi, planety i zysku.

Prawie 40% pracowników branży zgłaszało, że w ciągu ostatnich dwunastu miesięcy doświadczyło stresu i poczucia niepokoju w kontekście przetargów. Dlatego dwa stowarzyszenia branżowe skoncentrowały się na inicjatywie, która ma sprawić, by proces przetargowy był:

  • bardziej celowy,
  • odpowiedzialny,
  • zgodny z potrzebami zarówno reklamodawców, jak i agencji.

Ma to też pomóc w osiągnięciu lepszych wyników, w tym większej przejrzystości procesów i lepszego samopoczucia psychicznego pracowników. Będzie to skutkować lepszą jakością pracy, mniejszymi kosztami i zmniejszeniem marnotrawstwa.

Pitch Positive Pledge ma zająć się systemowymi zachowaniami w zakresie przetargów

Jego celem jest zapewnienie nowej perspektywy w tym obszarze. Dokument szczegółowo opisuje główne zobowiązania, do których muszą stosować się agencje i klienci. Przedstawia przy tym podstawowe kwestie, które podmioty te muszą wziąć pod uwagę przed przetargiem, w trakcie i po jego zakończeniu.

Podsumowując, są to:

  • Przed: bądź pewny, że przetarg jest konieczny. Reklamodawca ma być przekonany, że przetarg jest konieczny. Powinien przedstawić pisemne oświadczenie jasno określające, dlaczego tak jest.
  • W trakcie: uruchom pozytywny przetarg. Reklamodawca ma rozważyć konsekwencje wymagań, o których spełnienie poprosi agencję podczas procesu. Agencja będzie brać pod uwagę zarówno interes klienta, jak i dobro swoich pracowników podczas całego przetargu.
  • Po: ogłoś decyzję. Zwycięstwo lub przegrana. Reklamodawca bezpośrednio ma poinformować agencję o wyniku i przekazać opinię na temat jej starań. Z kolei agencje, wygrywając lub przegrywając, zaakceptują decyzję klienta i przekażą informacje zwrotne na temat tego, jak dobrze ich zespół poradził sobie z zadaniami przetargowymi.

W momencie uruchomienia inicjatywy zaangażowanie w nią zadeklarowało ponad 70 firm

Wśród nich są m.in.: Samsung, Virgin Media 02, Nestle, SpecSavers, British Gas and Nationwide Building Society, PwC, AAR, Wunderman Thompson, The7Stars, BBH, VCCP i The Advertising Association.

Czy Pitch Positive Pledge zmieni niekorzystne praktyki rynkowe? Aby to sprawdzić, IPA i ISBA zlecą badanie branżowe agencji i klientów. Będą mogły porównać bieżącą działalność przetargową z danymi, które zostaną ponownie zebrane po roku.

  • 1
Pitch Positive Pledge ma poprawić zachowania związane z przetargami na usługi reklamowe

Pitch Positive Pledge ma poprawić zachowania związane z przetargami na usługi reklamowe

 

17 maja 2022