Google zablokował lub usunął 3,1 mld nieodpowiednich reklam w 2020 r.
  • 0
  • 1
17.03.2021

Google zablokował lub usunął 3,1 mld nieodpowiednich reklam w 2020 r.

Prawie 5900 reklam na minutę – tyle nieodpowiednich i naruszających zasady treści usunął Google w 2020 r. – wynika z raportu „Trust and Safety in Ads”. Tegoroczne dane przedstawione w raporcie zostały poszerzone o informacje dotyczące reklam związanych z pandemią Covid-19. Takich niewłaściwych treści w minionym roku Google musiał zablokować 99 mln ze względu na zawyżanie cen, próby oszustwa czy reklamowanie fałszywych lekarstw oraz programów szczepień.

Coroczny raport Google „Trust and Safety in Ads” podsumowuje działania firmy podjęte w celu zapewnienia bezpieczeństwa użytkownikom, a także wydawcom i reklamodawcom. W 2021 r. mija dekada od opublikowania przez Google pierwszego raportu o bezpieczeństwie reklam. W tym czasie liczba usuwanych i blokowanych reklam wzrosła ze 130 mln usuniętych w 2011 r. do 3,1 mld takich treści w 2020 r. Rozwinęły się jednak także metody i technologie walki z reklamami naruszającymi zasady.

Prawie 5900 nieodpowiednich reklam na minutę
Rok 2020 na pewno nie był łatwym czasem w kontekście bezpieczeństwa reklam. To czas pandemii, wyborów w wielu krajach, nieustającej walki z podmiotami, które próbowały wykorzystać nowe sposoby w celu wprowadzenia w błąd lub oszukania użytkowników Internetu. Świadczą o tym liczby. Google zablokował lub usunął 3,1 mld reklam, które naruszały zasady. Oprócz tego ograniczył zasięg 6,4 mld reklam ze względu na lokalne przepisy w poszczególnych krajach.

Dane dotyczące ograniczenia reklam prezentowane są po raz pierwszy. Dotyczą sytuacji, gdy zgodnie z obowiązującymi regulacjami w danym kraju reklamowanie i sprzedawania konkretnych produktów nie jest dozwolone, np. leków na receptę, gier hazardowych itp.

Technologia automatycznego wykrywania umożliwia Google skuteczne skanowania Sieci pod kątem zgodności zawartości witryn z zasadami dla wydawców. Dzięki temu w 2020 r. reklamy zostały usunięte z 1,3 mld stron. Jest to znaczny wzrost w stosunku do 21 mln, które zostały usunięte w 2019 r. Firma zaprzestała również wyświetlania reklam na ponad 1,6 mln witryn wydawców z wszechobecnymi rażącymi naruszeniami.

Bezpieczeństwo reklam w obliczu pandemii
Wraz ze wzrastającą liczbą przypadków koronawirusa na całym świecie w 2020 r. Google wprowadził nowe zasady wyświetlania reklam dotyczących tzw. wydarzeń wrażliwych, aby zapobiegać nadużyciom. Jednocześnie w Internecie pojawiają się kolejne teorie spiskowe na temat pochodzenia koronawirusa. Firma wprowadziła więc zasadę zakazującą reklam i monetyzacji treści związanych z Covid-19 i innymi zagrożeniami zdrowotnymi, które zawierają informacje sprzeczne z naukowym konsensusem.

Google zablokował w sumie wyświetlanie 99 mln reklam związanych z pandemią koronawirusa. Obejmowały one m.in.:

  • próby oszustwa,
  • zawyżanie cen,
  • chęć wzbogacenia się na globalnych niedoborach zaopatrzenia medycznego (np. promowanie masek N-95), nieistniejące lekarstwa,
  • fałszywe programy szczepień.

Wybory, czyli tzw. szczególne wydarzenie
Reklamy pomagają wyborcom uzyskać dostęp do informacji o kandydatach startujących w wyborach oraz o przebiegu procesu głosowania. W ciągu ostatnich kilku lat Google wprowadził surowe zasady i ograniczenia dotyczące tego, kto może wyświetlać takie treści na jego platformach oraz związane ze sposobem ich targetowania. Uruchomione zostały także biblioteki reklam politycznych w Stanach Zjednoczonych, Wielkiej Brytanii, Unii Europejskiej, Indiach, Izraelu, Tajwanie, Australii i Nowej Zelandii.

W 2020 r. w związku z wyborami prezydenckimi w Stanach Zjednoczonych Google sprawdził 5400 dodatkowych reklamodawców. W momencie, w którym okazało się, że wynik wyborów nie zostanie rozstrzygnięty natychmiast, wybory w USA stały się tzw. szczególnym wydarzeniem. Oznaczało to wstrzymanie reklam politycznych do początku grudnia. W tym okresie tymczasowo wstrzymanych przez Google zostało ponad 5 mln reklam. Ponad 3 mld reklam przy pytaniach dotyczących wyniku wyborów czy kandydatów zostało zablokowanych.

Aby zapobiec oszustwom
Kiedy ulepszane są techniki zwalczania nieodpowiednich treści, nieuczciwe podmioty opracowują coraz nowsze sposoby obchodzenia ograniczeń. W zeszłym roku Google obserwował wzrost liczby reklam wprowadzających w błąd. Coraz częściej oszuści stosowali techniki maskowania, aby uniknąć wykrycia przez systemy. Promowano w ten sposób nieistniejące firmy lub starano się wyświetlać reklamy oszustw telefonicznych.

Odpowiedzią na takie działania było wprowadzenie przez Google nowych zasad dla reklamodawców, w tym programu weryfikacji tożsamości reklamodawcy oraz programu weryfikacji operacji biznesowych. Dodatkowo w walce z takimi przestępstwami pomogła technologia automatycznego wykrywania na podstawie sygnału sieciowego, wcześniejszej aktywności na koncie, wzorców zachowań i opinii użytkowników.

Tym samym liczba kont reklamowych, które zostały wyłączone z powodu naruszenia zasad, wzrosła o 70%: z 1 mln do ponad 1,7 mln. Google zablokował z tego powodu 968 mln reklam: 867 mln próbujących ominąć systemy wykrywania, w tym stosujące maskowanie oraz dodatkowe 101 mln reklam naruszających zasady dotyczące wprowadzania w błąd.

  • 1
W 2020 r. Google zablokował lub usunął 3,1 mld nieodpowiednich reklam

W 2020 r. Google zablokował lub usunął 3,1 mld nieodpowiednich reklam

17 marca 2021

  • 0
  • 1
  • 0
  • 0
  • 0
17.03.2021

Telewizor „odkleja się” od telewizji – pokazuje badanie Nielsen Media

Stabilna jest liczba gospodarstw telewizyjnych, jednak coraz częściej na telewizorze oglądane jest wideo online. Najpowszechniejsze ekrany wykorzystywane do oglądania treści wideo to kolejno: telewizor, smartfon, PC/laptop, tablet. Jednocześnie telewizor coraz częściej służy do oglądania treści streamingowych. Już co czwarte gospodarstwo z dostępem do Sieci korzysta z płatnych treści streamingowych. To główne wyniki dorocznego badania „Establishment Survey” firmy Nielsen Media.

  • 0
  • 1
  • 0
  • 0
  • 0
17.03.2021

Jakie są największe wyzwania na drodze zawodowej kobiet? Ogólnopolskie badanie wśród kobiet na kierowniczych stanowiskach

Jedna czwarta kobiet na menedżerskich stanowiskach czuje się niedoceniana w miejscu pracy. Mimo zajmowania wysokiego stanowiska i pełnienia odpowiedzialnej funkcji 61% badanych kobiet postrzega swoją rolę w firmie jako wspierającą, a nie przywódczą. 40% uważa swoje osiągnięcia za przeciętne. Takie są wyniki badania Clue PR, pt. „Bariery do kariery”. Z jakimi przeszkodami na drodze do rozwoju zawodowego kobiety muszą się mierzyć najczęściej?