TikTok publikuje globalny „Raport transparentności”
  • 0
  • 1
25.02.2021

TikTok publikuje globalny „Raport transparentności”

TikTok opublikował właśnie „Raport transparentności”. Przedstawia w nim swoje działania podjęte w drugiej połowie 2020 r., mające chronić społeczność platformy przed szkodliwymi i fałszywymi treściami.

Wyniki pokazują, że ponad 89 mln materiałów wideo zostało usuniętych globalnie w drugiej połowie 2020 r. za naruszenie Zasad społeczności lub Warunków korzystania z serwisu. Stanowi to mniej niż 1% wszystkich przesłanych materiałów wideo.

  • 92,4% zostało usuniętych, zanim zostały zgłoszone
  • 83,3% zostało usuniętych, zanim ktokolwiek je wyświetlił
  • 93,5% zostało usuniętych w ciągu 24 godzin od ich zamieszczenia

Ponad 6 mln kont zostało usuniętych za naruszenie Zasad społeczności TikToka. Ponad 3,5 mln reklam zostało odrzuconych z powodu naruszenia zasad i wytycznych dotyczących reklam.

W drugiej połowie 2020 r. platforma wzmocniła Zasady społeczności, promując wśród użytkowników samoakceptację. Na platformie zakazane są m.in. reklamy produktów odchudzających. TikTok stara się również pomagać osobom zmagającym się z problemami odżywiania, zachowaniami autodestrukcyjnymi czy myślami samobójczymi poprzez współpracę z organizacjami oferującymi bezpłatne i poufne wsparcie.

W drugiej połowie ubiegłego roku TikTok dodał nowe funkcje do usługi Family pairing. Udostępnił rodzicom szereg zabezpieczeń treści udostępnianych przez nastolatków oraz ich prywatności na platformie.

Ponadto serwis kontynuuje współpracę z ekspertami ds. zdrowia publicznego, aby zapewnić swojej społeczności bezpieczeństwo i informacje na temat Covid-19 i szczepionek. Udostępnia informacje dotyczące zdrowia publicznego w ramach platformy, aby przeciwdziałać dezinformacji. W ramach tych działań:

  • centrum informacyjne Covid-19 zostało odwiedzone ponad 2,6 mld razy,
  • banery kierujące użytkowników do centrum informacyjnego zostały dodane do ponad 3 mln filmów i wyświetlone 63 mld razy,
  • ogłoszenia służb publicznych z hashtagami kierującymi użytkowników do źródeł WHO i lokalnych organizacji zdrowia publicznego zostały obejrzane ponad 38 mld razy,
  • usunięto ponad 50 tys. filmów wideo rozpowszechniających błędne informacje na temat Covid-19.

Platforma w opublikowanym raporcie wyznaczyła też obszary, które będą rozwijane. To m.in. stałe usprawnianie systemów wykrywających wprowadzające w błąd treści czy dalsze inwestycje w edukację twórców i marek w zakresie wymogów dotyczących treści.

O raporcie
„Raport transparentności” TikToka to półroczne zestawienie prezentujące liczbę i charakter treści usuwanych za naruszenie Zasad społeczności platformy. Najnowszy raport odnosi się do drugiej połowy 2020 r. (1 lipca – 31 grudnia) i zawiera dodatkowe informacje na temat walki z dezinformacją dotyczącą Covid-19 oraz działań mających na celu wspieranie dobrego samopoczucia i bezpieczeństwa społeczności platformy.

  • 1
TikTok powołuje Europejską Radę Doradczą ds. Bezpieczeństwa

TikTok powołuje Europejską Radę Doradczą ds. Bezpieczeństwa

24 lutego 2021

  • 1
  • 1
  • 0
  • 0
  • 0
24.02.2021

„Noś ubrania dłużej, wodę zostaw naturze” – zachęca marka Vanish

„Noś ubrania dłużej, wodę zostaw naturze” to hasło kampanii zainicjowanej przez markę Vanish (Reckitt Benckiser). Działania mają zmotywować konsumentów do spojrzenia na swoją garderobę nieco inaczej niż dotychczas. Drugi cel to uświadomienie im, jakie ilości wody pochłania produkcja odzieży. Jednocześnie marka zachęca do bardziej odpowiedzialnej konsumpcji, wskazując, jak dbać o ubrania, aby zminimalizować wpływ mody na naturę.

  • 1
  • 4
  • 0
  • 0
  • 0
24.02.2021

„LGBT+ja”, czyli rówieśniczy sojusz przeciwko homofobicznej przemocy w kampanii Fundacji Dajemy Dzieciom Siłę

Siedmioro na dziesięcioro nastolatków LGBT+ w Polsce doświadcza homofobicznej i transfobicznej przemocy. W efekcie połowa nastoletnich osób LGBT+ mierzy się z objawami depresji, 70% ma myśli samobójcze. Ich dramatyczną sytuację potwierdzają codzienne zgłoszenia do telefonu zaufania 116 111. Fundacja Dajemy Dzieciom Siłę rozpoczyna kampanię „LGBT+ja”, zachęcającą nastolatków do okazywania sojusznictwa i wsparcia swoim nieheteronormatywnym i transpłciowym rówieśnikom.