Era influencera. XIX Kongres Profesjonalistów Public Relations coraz bliżej
  • 0
  • 0
8.01.2019

Era influencera. XIX Kongres Profesjonalistów Public Relations coraz bliżej

W ubiegłym roku prawie 80% marek zrealizowało kampanie marketingowe z udziałem influencerów. Influencer marketing staje się nie tylko wartościowym elementem kampanii promocyjnych, ale również narzędziem perswazji. „Social media, influencerzy i zabezpieczenie kryzysowe” to temat przewodni XIX Kongresu Profesjonalistów Public Relations, który odbędzie się w Rzeszowie 25 i 26 kwietnia 2019 r.

Czy influencerzy są dla reklamy i promocji tym, czym niegdyś gwiazdy filmowe? W jaki sposób skutecznie z nimi współpracować? Właśnie o tym mówić będą prelegenci.

90% profesjonalistów związanych z marketingiem i PR uważa, że influencer marketing jest skuteczny w aspekcie generowania świadomości brandu. Przyczynia się też do zwiększenia sprzedaży. Takie dane zawiera raport Launchmetrics, podsumowujący badanie znaczenia i wypływu influencerów. W dzisiejszych czasach standardowa reklama nie jest już wystarczająco skuteczna. Odbiorcy przejęli bowiem kontrolę nad treściami, które do nich docierają.

Według raportu OnAudience z 2017 r. prawie 46% internautów w Polsce ma zainstalowane aplikacje blokujące reklamy, które skutecznie ograniczają ich widoczność. W tym wypadku niezastąpieni są influencerzy. Odbiorcy są bardziej skłonni poświęcić chwilę uwagi informacjom prezentowanym przez ich autorytety.

Kiedy 19 lat temu organizowaliśmy pierwszy Kongres Public Relations, nikt nie znał słowa influencer oraz nie spodziewał się tak szybkiego i dużego wzrostu ich popularności. Ten stosunkowo nowy trend tak silnie zagnieździł się w świadomości odbiorców, ale również marketingowców, że nie jestem w stanie wyobrazić sobie przyszłości PR, reklamy i marketingu bez influencerów. Kiedyś tego typu działalność była postrzegana jako hobby, a dzisiaj może to być sposób na życie. Dlatego właśnie zdecydowaliśmy się poruszyć ten temat na najbliższym Kongresie Profesjonalistów Public Relations – wyjaśnia Dariusz Tworzydło, Uniwersytet Warszawski, Exacto, organizator kongresu.

Influencerów w Polsce będzie coraz więcej. Już dzisiaj warto zdobywać niezbędną wiedzę ułatwiającą współpracę z nimi w przyszłości. Organizatorzy kongresu dostrzegają potrzebę wymiany doświadczeń i zalecanych praktyk w tym zakresie.

XIX edycja tego wydarzenia obejmie nie tylko prelekcje wygłaszane przez ekspertów branży, ale również praktyczne warsztaty. 25 i 26 kwietnia 2019 r. prelegenci i goście kongresu będą rozmawiać m.in. o skuteczności influencer marketingu, efektywnych działaniach w social media oraz zarządzaniu kryzysem wizerunkowym w organizacjach.

Według raportu „B(v)log Power” opublikowanego przez Polskie Stowarzyszenie Blogerów i Vlogerów influencerzy ze swoim przekazem docierają do ponad 11 mln użytkowników mediów społecznościowych. Dla 25% internautów blogi i vlogi to źródło zaufanej informacji zakupowej. Ponad 1/3 badanych pod wpływem treści zamieszczonych na blogu lub vlogu zrezygnowała z zakupu konkretnego produktu.

Te dane potwierdza również Ryan Socash, managing director w Mediakraft TV. To jeden z prelegentów tegorocznej edycji kongresu.

Na rynku widoczny jest silny trend zmierzający do szerszego wykorzystania influencerów. Marki i marketerzy dostrzegają, że coraz bardziej liczy się jakość treści. Kluczem do skutecznych działań promocyjnych jest właściwy dobór twórców. W 2019 r. budżety wydawane na współpracę influencerami na pewno wzrosną – mówi Socash, twórca kanału Kult America, na co dzień współpracujący z influencerami.

Pomiędzy mediami społecznościowymi a influencerami istnieje dziś nierozerwalna zależność. Influencer marketing rozwija się w bardzo szybkim tempie, a kluczowe marki coraz chętniej i pewniej z niego korzystają. Tegoroczna edycja kongresu może być szansą na lepsze poznanie zasad współpracy marek z influencerami oraz na wykorzystanie zdobytych informacji we własnych kampaniach marketingowych.

Zgłoszenia na kongres przyjmowane są za pomocą elektronicznego formularza. Można go znaleźć na stronie wydarzenia: www.kongresprofesjonalistow.pl. Dostępny jest tam również pełny program oraz sylwetki prelegentów.

Organizatorem Kongresu Profesjonalistów Public Relations jest Newsline. Marketing przy Kawie jest patronem medialnym wydarzenia.

8 stycznia 2019