Czym się różni branża reklamowa od ogółu populacji? – pierwszy raport AdNation w Polsce
  • 0
  • 3
6.08.2018

Czym się różni branża reklamowa od ogółu populacji? – pierwszy raport AdNation w Polsce

Jak pracownicy branży reklamowej postrzegają ekosystem mediów i dostępne w nim narzędzia komunikacji? Jak jest on odbierany przez resztę społeczeństwa? Sprawdzono to w międzynarodowym projekcie badawczym AdNation. W tym roku po raz pierwszy na zlecenie TVN Media instytut Kantar Millward Brown przeprowadził to badanie w Polsce.

W polskim badaniu AdNation wzięło udział ponad 170 przedstawicieli domów mediowych, agencji reklamowych i reklamodawców. Wynika z niego, że w Polsce można zaobserwować istotne różnice między branżą reklamową a resztą społeczeństwa. Podobnie jest na innych rynkach

Badanie AdNation pokazuje, jak duże różnice w stylu życia i korzystania z mediów dzielą specjalistów z branży medialnej i tzw. przeciętnego konsumenta. Przyczyn można szukać w różnicy wieku, pewnie w chęci do eksperymentowania i poszukiwania nowości. Także w zasobach finansowych, którymi dysponują obie grupy.

To, co jednak zasługuje na szczególną uwagę, to nauka, jaka z tego badania płynie dla specjalistów mediów, a także reklamy i marketingu. Świat, który oglądamy z perspektywy ekspertów, jest inny niż ten, jaki mają przed oczami konsumenci, a więc najważniejsi adresaci naszych działań – mówi Jakub Antoszewski, PR manager w Kantar Millward Brown.

Świat mediów jest kolorową wyspą, a jego mieszkańcy różnią się od szarych obywateli – wynika z globalnej edycji badania. Czym wyróżniają się na tle społeczeństwa mieszkańcy polskiej AdLandii, rozumianej jako metafora rynku mediowego? Między innymi stylem życia i zachowania oraz postawami, szczególnie w stosunku do technologii i mediów.

Polska edycja raportu AdNation to jedna ze składowych przybliżających nas do pełniejszego zrozumienia ekosystemu współczesnych mediów. Zależało nam na przeprowadzeniu tego badania w Polsce, ponieważ często spojrzenie na rolę poszczególnych narzędzi komunikacji przedstawicieli branży mediowej nie oddaje w pełni rzeczywistości.

Badanie AdNation weryfikuje, czy prawidłowo ją postrzegamy i zachęca do głębszego zrozumienia perspektywy przeciętnego Kowalskiego. Pokazuje nam, jak duży rozdźwięk jest między tymi dwoma światami. Zmusza przy tym do refleksji na temat roli kanałów komunikacji w docieraniu do konsumenta – komentuje Marcin Bogłowski, dyrektor Działu Badań i Rozwoju Produktu Reklamowego w TVN Media.

Polski raport AdNation analizuje następujące zagadnienia:

  • Co charakteryzuje polską branżę reklamową (AdLandię) na tle reszty społeczeństwa?
  • Jaki jest wizerunek przeciętnego Polaka z perspektywy przedstawiciela AdLandii?
  • Jak grupa AdLanders postrzega reklamy w różnych mediach?

Pełny raport można pobrać ze strony www.tv.tvnmedia.pl/raportadnation.

Dotychczasowe edycje raportu zostały opublikowane w Stanach Zjednoczonych, Australii i Wielkiej Brytanii.

  • 2

chris

2 tygodnie temu

bardzo często osoby z branży kierują się własnymi osadami, wyobrażeniami, szukają danych, które potwierdzają ich tezy. Bardzo trudno im tak naprawdę wyjść spoza swojego świata, spojrzeć krytycznie. W sumie to dotyczy każdego z nas, nie tylko branży reklamowej. Powiedz głośno, że digital jest przereklamowany, że porobiło się setki tysięcy blogów, jest pełno reklamy, że za każdym rogiem czai się influence który zrobi wszystko dla kasy, a przeciętny człowiek broni się przed tym natłokiem. Powiedz głośno, że dobry konsultant - doradca jest a wagę złota, że że dobry handlowiec nie umarł i e-commerce nie jest rozwiązaniem na wszystko.

6 sierpnia 2018

3 sierpnia 2018