„Człowiek w centrum” – ukazał się Trendbook 2024 agencji Focus Nation
  • 0
  • 3
30.01.2024

„Człowiek w centrum” – ukazał się Trendbook 2024 agencji Focus Nation

Czy korporacja ma narodowość? Jaka jest istota awatarów? Dualizm w AI? Potrzeba hiperpersonalizacji, a może bardziej podnoszenia na duchu? Odpowiedzi na te pytania zawiera „Trendbook na 2024”, opracowany przez agencję reklamową Focus Nation.

Publikacja liczy blisko 80 stron. Zawiera opisy trendów i antytrendów, które będą mieć wpływ na decyzje marek i ich komunikację marketingową. Autorzy przedstawili także rozliczenie i ocenę tendencji ubiegłorocznych, które się sprawdziły, a które były tylko chwilową modą.

Michał Korczak, managing & strategy director Focus Nation podkreśla:

„Codziennie dzieje się coś, co ma wpływ na nasze życie. Ilość wydarzeń i idących za nimi informacji przypomina tornado, w którego środku znajdujesz się Ty. Nieprawdaż? W tak szybko zmieniającym się środowisku trudno jest skupić się na wszystkim. Wybrać to, co ważne i przydatne, a odsiać fake czy rzeczy niepotrzebne. Dlatego, podobnie jak w zeszłym roku, staramy się uchwycić w migawce chociaż kawałek tej dynamicznej rzeczywistości i wyłonić z niej tematy, które będą rezonować z naszą codziennością – prywatną oraz zawodową”.

W publikacji znalazło się opracowanie tematów:

  • Odpowiedzialność 2.0
  • W poszukiwaniu zaangażowania
  • Marki podnoszące na duchu
  • Dualizm w AI
  • Trendy w designie
  • Istota awatarów
  • Hiperrealistyczne doświadczenia
  • Dbaj o klienta swego
  • Kultura gamingu
  • Nie patrz mi w dowód (antytrend)
  • Poprawność na siłę (antytrend)
  • Narodowość korporacyjna (antytrend)

Trendy zostały skomentowane przez niezależnych ekspertów z różnych branż. Swoje opinie przedstawili m.in.:

  • Agnieszka Gruszczyńska-Hyc – redaktorka naczelna „Architectural Digest Polska”
  • Wojciech Kardyś – ekspert ds. komunikacji internetowej i social media, Forum Odpowiedzialnego Biznesu
  • dr Daniel Kiewra, ekspert ds. klimatu i energii, Forum Odpowiedzialnego Biznesu
  • Dariusz Maciołek – członek Rady Nadzorczej IAA Polska, CMO BNP Paribas Bank Polska
  • Marcin Pilarski – dyrektor zarządzający Payback Polska, reprezentant statutowy Payback Polska w IAA Polska
  • Aniela Radomska – head of lifestyle, Imagine Nation
  • Bartosz Tesławski – dyrektor marketingu i obsługi sprzedaży, Wydawnictwo Gospodarcze

Partnerami trendbooka są: Forum Odpowiedzialnego Biznesu oraz IAA Polska. Marketing przy Kawie jest jego patronem medialnym.

Przeczytaj fragment trendbooka: trend Marki podnoszące na duchu.

Publikacja jest darmowa, można ją pobrać na stronie https://focus-nation.pl/trendbook2024.

  • 3
Trendbook 2024 Focus Nation

Trendbook 2024 Focus Nation

Trendbook 2024 Focus Nation
Trendbook 2024 Focus Nation

30 stycznia 2024

29 stycznia 2024