Poszukiwanie ukojenia w odpowiedzi na nieprzewidywalność i stres – Kantar Global Monitor 2024
  • 0
  • 1
29.01.2024

Poszukiwanie ukojenia w odpowiedzi na nieprzewidywalność i stres – Kantar Global Monitor 2024

Poszukiwanie produktów, które pozwalają nam się uspokoić, niechęć do ryzyka, nostalgia za czasami dzieciństwa. Trendy konsumenckie i ich implikacje dla świata marketingu przybliża nowy raport firmy Kantar.

Dwa szczególnie istotne obszary według Kantar Global Monitor 2024 to:

Ukojenie

Poszukujemy produktów i usług, które pozwalają nam się uspokoić, zrelaksować, zadbać o siebie. W trudnych czasach lubimy sprawiać sobie drobne przyjemności. Rośnie znaczenie takich wartości życiowych, jak empatia i uważność. Na codzienny stres często też reagujemy ucieczką, np. nostalgią za czasami dzieciństwa i beztroski. Rośnie korzystanie z urządzeń mobilnych w celu oglądania telewizji i streamów, przybywa graczy – uciekamy w kierunku łatwo dostępnej rozrywki. Uspokojenie łączy się również z rosnącą potrzebą wspólnotowości i empatii. 67% badanych chciałoby mieć wokół siebie więcej ludzi, na których można liczyć (60% w 2018).

Bezpieczeństwo

Utrzymuje się niechęć do podejmowania ryzyka:

  • 2023 r.: 66% badanych
  • 2018 r.: 58% badanych

Skłonność do oszczędzania i poszukiwania okazji pojawia się coraz silniej wśród milenialsów i pokolenia Z. Ponad połowa z nich twierdzi, że bacznie przygląda się swoim rachunkom.

Ochrona własnej prywatności zawsze była wysoko w rankingu wartości życiowych. Ostatnio jednak jeszcze silniej wzrosła. Ludzie częściej obawiają się, gdzie trafiają ich dane osobowe i co się z nimi dzieje.

  • 85% badanych chce zrobić więcej, aby ochronić swoją prywatność w świecie cyfrowym,
  • 65% konsumentów globalnie straciło zaufanie do organizacji z powodu wykorzystania AI.

W świecie ryzyka i potrzeby bezpieczeństwa rośnie siła zachowania własnej kultury, stylu życia i tradycji.

Kilka liczb:

  • 68% badanych stwierdza: „Świat staje się coraz bardziej nieprzewidywalny”
  • 57%: „Martwię się rosnącymi kosztami życia”
  • 72%: „Niepokoi mnie ryzyko katastrof naturalnych”
  • 59%: „Globalizacja ma pozytywny wpływ na mój kraj”
  • 70%: „Zróżnicowanie kultur i idei jest konieczne dla rozwoju mojego kraju”
  • 72%: „Technologia pozwala mi iść do przodu”

Brak poczucia pewności, wynikający z kryzysów, przechodzi w stan permanentny. Odpowiedzią na to jest przybranie na znaczeniu potrzeb związanych z ukojeniem i bezpieczeństwem.

Szczegóły Kantar Global Monitor oraz webinar, który omawia najnowsze wyniki projektu (w języku angielskim).

  • 1
Globalne trendy według Kantar Global Monitor 2024

Globalne trendy według Kantar Global Monitor 2024

29 stycznia 2024