BMW prezentuje film krótkometrażowy z Umą Thurman, nawiązujący do słynnej serii „The Hire”
  • 3
  • 5
16.05.2023

BMW prezentuje film krótkometrażowy z Umą Thurman, nawiązujący do słynnej serii „The Hire”

BMW będzie sponsorem festiwalu filmowego w Cannes. Z tej okazji marka zaprezentowała swój kolejny krótkometrażowy film „The Calm”, nawiązujący do słynnej serii „The Hire”. Tym razem wystąpiły w nim Uma Thurman („Pulp Fiction, „Kill Bill”) i Pom Klementieff („Strażnicy Galaktyki”).

BMW będzie sponsorem festiwalu, podobnie jak w ubiegłym roku. Na tegoroczną, 76. edycję zapewni 200 samochodów do obsługi gości.

Marka zaprezentowała swój pierwszy od siedmiu lat krótkometrażowy film. Siedmiominutowy film „The Calm” pokazuje sceny akcji w hollywoodzkim stylu. Bohaterowie uczestniczą w pościgach, prowadząc nowy  elektryczny model BMW i7 M70 xDrive.

Producentem został Joseph Kosinski („Top Gun: Maverick”), a reżyserem Sam Hargrave („Marvel Cinematic Universe”). Ścieżkę dźwiękową stworzył Hans Zimmer, autor muzyki do takich filmów jak „Gladiator” czy „Interstellar”.

Po raz pierwszy krótkometrażowe filmy BMW pojawiły się w latach 2001–2002

W roli najemnika-kierowcy wystąpił mało znany Clive Owen, dla którego ta rola była przepustką do kariery filmowej. Filmów nie pokazywano w telewizji, lecz jedynie w internecie. Wtedy było to nowatorskie posunięcie, bo YouTube powstał dopiero kilka miesięcy później.

Przez 9 miesięcy od premiery stronę bmwfilms.com, na której umieszczano spoty, odwiedziło 2,13 mln osób. Filmy wyświetlono ponad 10 mln razy. Ponad połowę odwiedzających stanowili przedstawiciele grupy docelowej, czyli właściciele samochodów BMW i ci rozważający ten zakup.

W ciągu dwóch lat liczba obejrzeń filmów wzrosła do 50 mln, a gdy oficjalnie zakończono kampanię w 2005 r., licznik wskazywał 93 mln. Sprzedaż BMW w roku rozpoczęcia akcji, mimo braku nowego modelu na rynku, rosła w USA o 12 proc. szybciej niż sprzedaż konkurencyjnych marek, Lexusa i Mercedesa.

BMW ogłosiło powrót do serii w 2014 r. Teraz do promocji swoich filmów wykorzysta festiwal Cannes Lions

– Festiwal próbuje się odmłodzić, być bardziej na czasie i bardziej cyfrowy. To czyni nasze partnerstwo idealną platformą dla luksusowych produktów BMW. W Cannes świętujemy premierę nowej produkcji BMW Films, najnowszej odsłony naszej legendarnej serii. Ponadto zarówno dzięki The Icon, jak i BMW i7 M70 xDrive tworzymy fascynujące połączenie luksusu, innowacji i zrównoważonego rozwoju – mówi Jens Thiemer, senior vice president customer & brand BMW.

[aktualizacja]

Pełny film pojawił się na kanale marki na YouTube 17 maja. Wcześniej, w Cannes odbyła się premiera w nietypowym otoczeniu. Obraz można było zobaczyć wyłącznie na tylnych siedzeniach modelu BMW występującego w filmie. Ma on bowiem ekran opuszczany z podsufitki o przekątnej 31,3 cala, który rozciąga się na prawie całej szerokości kabiny. BMW jako oficjalny partner festiwalu filmowego dostarczył ponad 200 limuzyn do przewozu gości festiwalu i właśnie one stały się ekskluzywnymi prywatnymi salami kinowymi na premierę filmu „The Calm”.

  • 5
BMW prezentuje film krótkometrażowy

Krótkometrażowy film BMW „The Calm”, nawiązujący do słynnej serii „The Hire”

BMW prezentuje film krótkometrażowy
BMW prezentuje film krótkometrażowy
BMW prezentuje film krótkometrażowy

16 maja 2023

15 maja 2023