- 3
- 5
BMW prezentuje film krótkometrażowy z Umą Thurman, nawiązujący do słynnej serii „The Hire”
BMW będzie sponsorem festiwalu filmowego w Cannes. Z tej okazji marka zaprezentowała swój kolejny krótkometrażowy film „The Calm”, nawiązujący do słynnej serii „The Hire”. Tym razem wystąpiły w nim Uma Thurman („Pulp Fiction, „Kill Bill”) i Pom Klementieff („Strażnicy Galaktyki”).
BMW będzie sponsorem festiwalu, podobnie jak w ubiegłym roku. Na tegoroczną, 76. edycję zapewni 200 samochodów do obsługi gości.
Marka zaprezentowała swój pierwszy od siedmiu lat krótkometrażowy film. Siedmiominutowy film „The Calm” pokazuje sceny akcji w hollywoodzkim stylu. Bohaterowie uczestniczą w pościgach, prowadząc nowy elektryczny model BMW i7 M70 xDrive.
Producentem został Joseph Kosinski („Top Gun: Maverick”), a reżyserem Sam Hargrave („Marvel Cinematic Universe”). Ścieżkę dźwiękową stworzył Hans Zimmer, autor muzyki do takich filmów jak „Gladiator” czy „Interstellar”.
Po raz pierwszy krótkometrażowe filmy BMW pojawiły się w latach 2001–2002
W roli najemnika-kierowcy wystąpił mało znany Clive Owen, dla którego ta rola była przepustką do kariery filmowej. Filmów nie pokazywano w telewizji, lecz jedynie w internecie. Wtedy było to nowatorskie posunięcie, bo YouTube powstał dopiero kilka miesięcy później.
Przez 9 miesięcy od premiery stronę bmwfilms.com, na której umieszczano spoty, odwiedziło 2,13 mln osób. Filmy wyświetlono ponad 10 mln razy. Ponad połowę odwiedzających stanowili przedstawiciele grupy docelowej, czyli właściciele samochodów BMW i ci rozważający ten zakup.
W ciągu dwóch lat liczba obejrzeń filmów wzrosła do 50 mln, a gdy oficjalnie zakończono kampanię w 2005 r., licznik wskazywał 93 mln. Sprzedaż BMW w roku rozpoczęcia akcji, mimo braku nowego modelu na rynku, rosła w USA o 12 proc. szybciej niż sprzedaż konkurencyjnych marek, Lexusa i Mercedesa.
BMW ogłosiło powrót do serii w 2014 r. Teraz do promocji swoich filmów wykorzysta festiwal Cannes Lions
– Festiwal próbuje się odmłodzić, być bardziej na czasie i bardziej cyfrowy. To czyni nasze partnerstwo idealną platformą dla luksusowych produktów BMW. W Cannes świętujemy premierę nowej produkcji BMW Films, najnowszej odsłony naszej legendarnej serii. Ponadto zarówno dzięki The Icon, jak i BMW i7 M70 xDrive tworzymy fascynujące połączenie luksusu, innowacji i zrównoważonego rozwoju – mówi Jens Thiemer, senior vice president customer & brand BMW.
[aktualizacja]
Pełny film pojawił się na kanale marki na YouTube 17 maja. Wcześniej, w Cannes odbyła się premiera w nietypowym otoczeniu. Obraz można było zobaczyć wyłącznie na tylnych siedzeniach modelu BMW występującego w filmie. Ma on bowiem ekran opuszczany z podsufitki o przekątnej 31,3 cala, który rozciąga się na prawie całej szerokości kabiny. BMW jako oficjalny partner festiwalu filmowego dostarczył ponad 200 limuzyn do przewozu gości festiwalu i właśnie one stały się ekskluzywnymi prywatnymi salami kinowymi na premierę filmu „The Calm”.
- 5