- 0
- 3
Biedronka, KitKat i Lion w League Of Legends
Biedronka we współpracy z marką KitKat i Lion wchodzi w świat e-sportu. W ramach akcji promocyjnej marki organizują turniej „KitKat Cup” oparty na grze sieciowej League Of Legends.
Celem akcji jest wsparcie sprzedaży oraz dotarcie do miłośników gamingu. W aktywacji, która ma dotrzeć do świata gamingu, zamiast popularnych nagród w promocji zaproponowano uczestnikom udział w turnieju. Takie rozwiązanie ma pozwolić markom KitKat oraz Lion budować świadomość produktów kierowanych do graczy.
– Podejście do shopper marketingu bardzo ewoluowało na przestrzeni ostatnich lat, a gdy celem jest aktywacja Generacji Z, mówimy o rewolucji. Działania muszą być oparte na ich zainteresowaniach, komunikacja oparta na real-time marketingu i współpracy z influencerami. A to wszystko musi być osiągalne w ich telefonie.
Organizacja turnieju KitKat Cup, skierowanego do amatorów, idealnie wpisuje się w powyższe wymagania, jak i w strategię globalną marki, która zachęca do zjedzenia KitKata w czasie przerwy w grze. „Czas na przerwę, czas na KitKat”. Sam KitKat jest sponsorem Ultraligi – polskiej ligi League of Legend – mówi Izabela Bylińska z Nestle Polska.
Udział w turnieju oparty jest na mechanizmie buy & get:
- kup produkty KitKat lub Lion za 6 zł;
- zarejestruj zakup poprzez Messenger lub Discord;
- odbierz dostęp do platformy turniejowej.
Turniej będzie trwał od 1 do 29 maja. Na uczestników czekają nagrody pieniężne: od 500 zł do 10 000 zł. Dodatkowo dla pierwszych 3 tys. graczy przygotowano skrzynki Hextech – zestaw prezentów w grze ze specjalnej edycji limitowanej.
Do tej pory na platformie zgłoszeniowej zarejestrowało się blisko 3 tys. graczy.
Za strategię, koncepcję kreatywną i organizację promocji odpowiada Albedo Marketing. Wspiera ją GG-League – eventowa agencja e-sportowa, która zajmuje się koordynacją turnieju. Aktywacja wspierana jest komunikacją w kanałach digitalowych oraz przy półce sklepowej.
Za budowanie zasięgu promocji odpowiadają streamerzy gamingowi: Czekolad i Lewus, którzy na co dzień grają w League of Legends. Dodatkowym elementem wspierającym komunikację influencerską jest wysyłka kreatywna do mikroinfuencerów, która zachęca do zakupu batonów i rejestracji w turnieju.
Na ostatnim etapie ścieżki konsumenckiej do zakupu produktów KitKat i Lion zachęca specjalna ekspozycja produktowa w sieci sklepów Biedronka. Transmisję turnieju będzie można obejrzeć online na platformie Twitch.
- 3