Apple, Google i Amazon ponownie na podium rankingu Interbrand 2019
  • 0
  • 1
17.10.2019

Apple, Google i Amazon ponownie na podium rankingu Interbrand 2019

Interbrand opublikował jubileuszowy ranking Best Global Brands. W 20. edycji zestawienia na podium, podobnie jak przed rokiem, znalazły się Apple, Google i Amazon.

Wszystkie marki z top 3 rankingu Best Global Brands zwiększyły swoją wartość. Najbardziej urósł Amazon. Ta firma poprawiła zeszłoroczny wynik o 24%.

Jedyną marką w top 10, która zanotowała spadek wartości, jest Coca-Cola (-4%). Sporym zaskoczeniem może być też wynik Facebooka. Firma Marka Zuckerberga straciła 12% i spadła z 9. lokaty zajmowanej w 2018 r. na 14. miejsce w bieżącej edycji.

Ranking top 10 Best Global Brands 2019:

  1. Apple – 234 241 mld dol. (+9%)
  2. Google – 167 713 mld dol. (+8%)
  3. Amazon – 125 263 mld dol. (+24%)
  4. Microsoft – 108 847 mld dol. (+17%)
  5. Coca-Cola – 63 365 mld dol. (-4%)
  6. Samsung – 61 098 mld dol. (+2%)
  7. Toyota – 56 246 mld dol. (+5%)
  8. Mercedes-Benz – 50 832 mld dol. (+5%)
  9. McDonald’s – 45 362 mld dol. (+4%)
  10. Disney – 44 352 mld dol. (+11%)

W rankingu znalazło się też miejsce dla nowych marek. To Dell Technologies (63. miejsce), Uber (87.) i LinkedIn (98.).

Łączna wartość stu najlepszych marek na świecie wzrosła w ciągu roku o 5,7%. Sięga 2,13 bln dol. Pełen ranking można znaleźć na stronie www.interbrand.com.

  • 1

20. edycja rankingu Best Global Brands

17 października 2019