Brand purpose a zysk, czyli historia różowego podatkuBrand purpose a zysk, czyli historia różowego podatkuBrand purpose a zysk, czyli historia różowego podatkuBrand purpose a zysk, czyli historia różowego podatku
Kobiety często płacą więcej. Dlaczego? (fot. Ax The Pink Tax)

Brand purpose a zysk, czyli historia różowego podatku

Brand purpose a zysk, czyli historia różowego podatku
Sonia Horonziak

Sonia Horonziak

-

Sonia Horonziak

Sonia Horonziak

Słyszeliście kiedyś o podatku, który prawnie nie istnieje, ale wszyscy prędzej czy później uświadamiają sobie jego obecność? Pewnie nie każdy wie, co to jest pink tax (różowy podatek), ale po porównaniu cen kobiecych i męskich artykułów typu golarki czy jeansy większość stwierdzi – kobiece są droższe.

Pink tax to prawdziwy konsumencki fenomen. Jest to bowiem wyższa cena narzucona na taki sam produkt, tylko skierowany do konkretnego odbiorcy. Mowa tutaj oczywiście o kobietach.

Wiele analiz rynkowych, w tym słynne badanie „From Cradle to Cane: The Cost of Being a Female Consumer. A Study of Gender Pricing in New York” pokazuje prostą i nieubłaganą prawdę – kobiety w porównaniu do mężczyzn płacą każdego roku nawet kilkanaście procent więcej za te same produkty i usługi.

Obecnie możesz przeczytać
1 artykuł dziennie

Zarejestruj się bezpłatnie, aby otrzymać dostęp do

4915 artykułów, newslettera

oraz informacji handlowych m.in. o wydarzeniach branżowych, usługach czy produktach wspierających marketing.

Masz już konto? Zaloguj się