Ministerstwo Sprawiedliwości chce walczyć z przestępczością, promując małżeństwa
  • 1
  • 0
17.10.2019

Ministerstwo Sprawiedliwości chce walczyć z przestępczością, promując małżeństwa

Ruszyła kampania „Małżeństwo – droga naszego życia”, finansowana z Funduszu Sprawiedliwości. Autorzy stawiają w niej tezę, że zawieranie małżeństw przyczynia się do spadku przestępczości. Jak podaje Gazeta.pl, Ministerstwo Sprawiedliwości przeznaczyło na te działania 1,5 mln zł.

Trwała i stabilna rodzina przyczynia się do większej stabilności społecznej. Także do lepszego przekazywania wartości i norm w rodzinie – przekonują autorzy akcji. Co za tym idzie, sprzyja mniejszej podatności na zachowania ryzykowne i przestępcze.

Organizatorzy powołują się na badania, które wskazują, że rodzina oparta na małżeństwie kobiety i mężczyzny jest najlepszym środowiskiem dla rozwoju dzieci. Ma równiez nieoceniony kapitał kulturowy.

Brak któregokolwiek z rodziców jest najczęstszym czynnikiem zwiększającym ryzyko związane z przestępczością, zachowaniami niebezpiecznymi, problemami natury psychologicznej lub zdrowotnej u dzieci – argumentują.

Jednocześnie podkreślają, że od dwóch dekad Polska zmaga się z erozją rodziny. Objawia się ona ujemnym bilansem małżeństw oraz wysoką liczbą rozwodów. Stabilizacja rodzinna przyczyni się do poprawy bezpieczeństwa i jest elementem profilaktyki przestępczości – przekonują.

Celem rozpoczętej akcji informacyjnej jest promocja małżeństwa i jego zalet wpływających na ograniczanie negatywnych zjawisk.

„Miłość na całe życia jest możliwa” – tak wskazało 88% ankietowanych w badaniu przeprowadzonym w kwietniu 2017 r. przez prof. Dominikę Maison dla Fundacji Mamy i Taty. Udane małżeństwo, dzieci oraz zdrowie są dla Polaków od lat najważniejszymi warunkami udanego, szczęśliwego życia*.

Główny przekaz odnoszący się do trwałego małżeństwa jako „drogi naszego życia” zawarty jest w filmie pokazującym wartość trwałego związku.

Kampania ma charakter ogólnopolski. Spoty będą emitowane za pośrednictwem mediów tradycyjnych i elektronicznych, zwłaszcza telewizji, radia, kin oraz Internetu (Facebook, Twitter i YouTube) od października do końca roku. Przewidziane są też działania w prasie drukowanej.

Ponadto zaplanowano:

  • badania społeczne,
  • konferencję naukową „Małżeństwo jako optymalna forma profilaktyki problemów społecznych”,
  • publikację, która powstanie na podstawie badań i konferencji naukowej.

Kampanię przygotowała Fundacja Mamy i Taty, która już wcześniej zasłynęła działaniami wywołującymi intensywną dyskusję wśród Polaków.

W 2015 r. bohaterka kampanii „Nie odkładaj macierzyństwa na potem” żałowała: „Zdążyłam zrobić karierę, zdążyłam być w Paryżu, zdążyłam kupić dom, ale nie zdążyłam być matką”. Wcześniej fundacja przekonywała m.in., by dla dobra dziecka nie decydować się na rozwód.

*Czapliński J., Panek T., Diagnoza społeczna 2015. Warunki i jakość życia Polaków, Warszawa 2015

pracownik marketingu

2 miesiące temu

Kolejna kampania, która będzie dzielić ludzi na lepszych i gorszych

Rozwiń komentarze

16 października 2019

  • 0
  • 0
  • 0
  • 0
  • 4
16.10.2019

O wzmacnianiu kobiet i zaangażowaniu, czyli Cannes Lions Creative Comms Meeting już po raz dziewiąty

Czy kampanie reklamowe mogą zmienić myślenie o świecie i zainspirować nas do działania? Czy walkę o równe prawa kobiet lub mniejszości seksualnych można prowadzić także poprzez akcje PR? Czy ekologiczne inicjatywy dużych firm naprawdę ratują naszą planetę, czy to tylko greenwashing? Odpowiedzi na te pytania poznamy podczas dziewiątej edycji Creative Comms Meeting.

Czytaj także