Apple, Google i Amazon najcenniejszymi markami według rankingu Interbrand
  • 0
  • 1
8.10.2018

Apple, Google i Amazon najcenniejszymi markami według rankingu Interbrand

Apple, Google i Amazon to trzy najcenniejsze marki świata według rankingu Interbrand. Łączna wartość wszystkich marek w top 100 wynosi ponad 2 bln dol. i jest o 7% wyższa niż przed rokiem.

Apple i Google od sześciu lat utrzymują niezmiennie miejsca na podium zestawienia Interbrand. Wartość lidera wzrosła o 16% rok do roku i wynosi obecnie 214,480 mln dol. Google zyskał 10% i wartość 155,506 mld dol. Rekordowy wzrost w całym zestawieniu zanotował Amazon – 56%. Teraz wart jest 100 mln dol.

W top 10 rankingu Interbrand plasują się też:

  • 4. Microsoft (92,715 mld dol.),
  • 5. Coca-Cola (66,341 mld dol.),
  • 6. Samsung (59,890 mld dol.),
  • 7. Toyota (53,404 mld dol.),
  • 8. Mercedes-Benz (48,601 mld dol.),
  • 9. Facebook (45,168 mld dol.),
  • 10. McDonald’s (43,417 mld dol.).

Liderami wzrostów obok Amazona są: Netflix (45%), Gucci (30%), Salesforce.com (23%) i Louis Vuitton (23%).

W tym roku na liście znalazły się dwa nowe brandy. To Spotify, który wskoczyła na 92. pozycję i Subaru, który zajął ostatnią lokatę w top 100. Do zestawienia powróciły też Chanel (23. miejsce), Hennessy (98.) i Nintendo (99.).

Więcej niż połowa marek w top 100 pochodzi z pięciu sektorów: automotive (16), technologie (13), usługi finansowe (12), dobra luksusowe (9) i FMCG (9). Najszybciej rosnącym sektorem są dobra luksusowe (42%).

Pełen ranking znajduje się na stronie www.interbrand.com.

  • 1

8 października 2018