Apple, Amazon, Microsoft w 2021 r. ponownie na szczycie rankingu Interbrand
  • 0
  • 1
19.11.2021

Apple, Amazon, Microsoft w 2021 r. ponownie na szczycie rankingu Interbrand

Interbrand opublikował ranking stu najcenniejszych marek świata. Na podium, podobnie jak w roku poprzednim znalazły się Apple, Amazon i Microsoft. W tym roku jednak ich wzrost wartości był niższy.

Lider zestawienia zwiększył swoją wartość o 26%, do poziomu 408 mld dol. Drugi Amazon urósł o 24%, do 249 mld dol., a zamykający podium Microsoft o 27%, do wartości 210 mld dol. Marki te w zeszłym roku urosły odpowiednio o 38%, 60% i 53%.

Top 10 rankingu Interbrand 2021:

  1. Apple +26%, 408 mld dol.
  2. Amazon +24%, 249 mld dol.
  3. Microsoft +27%, 210 mld dol.
  4. Google +19%, 197 mld dol.
  5. Samsung +20%, 75 mld dol.
  6. Coca-Cola +1%, 57 mld dol.
  7. Toyota +5%, 54 mld dol.
  8. Mercedes-Benz +3%, 51 mld dol.
  9. McDonald’s +7%, 46 mld dol.
  10. Disney +8%, 44 mld dol.

W tym roku, w środowisku głębokich globalnych zmian gospodarczych, społecznych i technologicznych 100 najcenniejszych marek świata odnotowało jednak sumarycznie największy wzrost wartości od czasu, gdy Interbrand zaczął oceniać marki w 2001 r.

Łączna wartość stu sklasyfikowanych marek wzrosła rok do roku o 15%. Średni wzrost wartości marki w 2021 r. wyniósł +10% i jest znacznie większy niż +1,3% odnotowane w 2020 r.

Najszybciej rozwijającym się, najcenniejszym i najlepiej prosperującym sektorem pozostaje technologia. Trzy najlepsze marki (Apple, Amazon i Microsoft) stanowią 62,3% łącznej wartości dziesięciu najcenniejszych marek.

W tegorocznym zestawieniu nastąpił też znaczący wzrost wartości marek luksusowych. W zeszłym roku, w środku pandemii wszystkie oprócz Hermèsa (bez zmian) straciły one na wartości. Tym razem wszystkie wielkie luksusowe marki znacznie zyskują na wartości. Louis Vuitton (16. miejsce, 37 mld dol.) pozostaje zdecydowanie czołową marką luksusową w rankingu Interbrand. Zwiększył w tym roku wartość o 16%. Sephora (pozycja 100) jest jedynym nowym brandem w tegorocznego rankingu.

Wśród stu najlepszych marek alkoholowych w tym roku znalazły się Budweiser (miejsce 37.), Corona (78.), Jack Daniel’s (81.), Heineken (89.) i Hennessy (91.). Johnnie Walker wypadł z pierwszej setki po wejściu do niej po raz pierwszy w zeszłym roku.

Po ponownym wejściu do tabeli w zeszłym roku Tesla (14.) była najszybciej rozwijającą się marką 2021 r., z bezprecedensowym wzrostem wartości marki o 184%.

Zobacz cały ranking Top 100 Interbrand 2021.

  • 1
Interbrand

Top 20 rankingu Interbrand 2021

19 listopada 2021

18 listopada 2021