Stowarzyszenie Mali Bracia Ubogich znów zachęca: „Podaruj Wigilię”
  • 1
  • 1
19.11.2021

Stowarzyszenie Mali Bracia Ubogich znów zachęca: „Podaruj Wigilię”

Stowarzyszenie Mali Bracia Ubogich co roku przeprowadza akcję fundraisingową „Podaruj Wigilię”. Jej celem jest zebranie środków na kolacje wigilijne dla osamotnionych seniorów. Tegoroczna kampania „Podaruj Wigilię” dotyka problemu samotności osób starszych i bycia anonimowym.

Starsza pani, która z tęsknotą spogląda w okno, siwowłosy pan powolutku idący do sklepu, sąsiadka, której prawie nie widujemy… Wiele z tych osób cierpi z powodu samotności. Przygotowując się do Bożego Narodzenia, słyszymy szczere „Wesołych Świąt”. Dla osamotnionych osób starszych to jedyna forma kontaktu z drugim człowiekiem. Ich święta od lat nie są wesołe, a Wigilia to najsmutniejszy dzień w roku.

W naszej kampanii opowiadamy prostą historię o rozpaczliwej potrzebie bliskości skrywanej pod serdecznością. To obraz samotności, który malujemy czułością i wrażliwością. Wierzę, że i w tym roku uda nam się uratować święta seniorów – mówi Emilia Czerwiec, creative lead agencji Ancymony, która przygotowała kampanię.

Obserwujemy seniorów w naszym otoczeniu, ale często nie dostrzegamy ich problemów, nie znamy ich historii i nie mamy dla nich czasu. To raczej kontakty niż relacje. Mówimy sobie „dzień dobry”, w świątecznym czasie dorzucamy „wesołych” i tyle. Stowarzyszenie Mali Bracia Ubogich działa więc po to, by przeciwdziałać samotności i wykluczeniu osób starszych, a „Podaruj Wigilię” to nasza największa kampania w roku – dodaje Joanna Mielczarek, dyrektorka Stowarzyszenia Mali Bracia Ubogich.

Tegoroczna kampania „Podaruj Wigilię” prowadzona jest w telewizji, radiu, prasie, na outdoorze oraz w Internecie, w tym w social media. Ze względów bezpieczeństwa, podobnie jak rok temu, zrezygnowano z organizacji dużych spotkań. Podopiecznych stowarzyszenia odwiedzą w świątecznym czasie wolontariusze.

Ubiegłoroczna wigilijna kampania Stowarzyszenia Mali Bracia Ubogich zdobyła srebrne Effie w kategorii Non-profit & public service.

W tym roku autorem strategii, idei i kreacji jest ponownie agencja Ancymony, która angażuje się w ten projekt pro publico bono. Spoty w reżyserii Marka Dawida wyprodukował Lemon Film, a LocoMotive zajął się postprodukcją. Za strategię komunikacji, planowanie i zakup mediów odpowiada agencja mediowa Starcom należąca do Publicis Groupe.

  • 1
Stowarzyszenie Mali Bracia Ubogich

Stowarzyszenie Mali Bracia Ubogich rozpoczęło tegoroczną kampanię „Podaruj Wigilię”

19 listopada 2021

18 listopada 2021