0 1 0 0 0 24.04.2003 Elżbieta BromskaBrudne myśli czy sprytny marketing?Reklama tenisówek oparta na motywach seksu oralnego? Czy to możliwe? Oczywiście, wszystko na to wskazuje. W zeszłym miesiącu tu i tam zaczęła pojawiać się taka właśnie reklama Pumy, choć wkrótce zaistniała wątpliwość, czy jest to prawdziwa reklama, parodia, czy też forma najbardziej zwodniczego "sub-wirusowego" marketingu. shockvertising
0 1 0 0 0 22.05.2003 Elżbieta BromskaLet’s talk about sexW Europie i Stanach Zjednoczonych wyraźnie widoczna stała się tendencja do agresywnego pozycjonowania marki i niezaprzątania sobie głowy protestami opartymi na argumentach, że reklamy tworzone są przecież w obrębie społeczeństwa. Najjaskrawiej występuje to na rynku reklam piwa, gdzie piwo i seksowna kobieta idą ramię w ramię. shockvertising
0 1 0 0 0 27.05.2003 Elżbieta BromskaSukces niemoralnościJaki jest związek pomiędzy "Tatu", "FCUK me now", "Yorkie nie dla dziewczyn", "nagimi browarowymi kociakami" i "Big Brother"? Odpowiedź brzmi: agresywne zarządzanie marką i pozycjonowanie. Zachodzące w społeczeństwie zmiany tworzą niezliczone możliwości brandingu dla pozbawionych zahamowań marketerów. shockvertising
0 1 0 0 0 12.06.2003 Elżbieta BromskaSztuka, czy niesmaczne wzbudzanie uwagi?Widok dziewczynek z dziewczynkami działa odpowiednio. Chłopców z chłopcami - raczej nie. Możemy nigdy nie zobaczyć Eminema w stroju Adama, w homoerotycznej pozie z na wpół obnażonym George'em Michaelem, ale nie byłby niezwykłym widok Cindy Crawford lub Madonny w dowolnej scenie lesbijskiej. Niektórzy spośród reklamodawców nadal starają się jednak szokować gejowskimi scenami. shockvertising
0 1 0 0 0 3.07.2003 Elżbieta BromskaViagrapops – nowy marketingowy hit„Wielu młodych ludzi udaje się do klubów i pubów, by znaleźć tam okazję do kontaktów seksualnych. Nasz nowy owocowy napój na bazie wódki, Roxxoff, ma im w tym pomóc”. shockvertising
1 1 0 0 0 10.07.2003 Elżbieta BromskaWybierz orgazm dla siebie"Szczytuj, jak Ci się podoba i zobacz pierwszy w historii orgazm w reklamie telewizyjnej" – to dosyć niezwykły, choć bardzo skuteczny slogan reklamowy. shockvertising