0 4 0 0 0 7.10.2009 Jakub MüllerByła namiętna, bardzo nieletniaSłowa jednej z piosenek Lady Pank pasują do zdjęć przedstawiających młodziutką, niekompletnie ubraną dziewczynę. Fotografie sprawiają wrażenie amatorskich, a modelka patrzy w obiektyw lekko wyzywającym wzrokiem. To jednak nie kolejne zdjęcie stanowiące szokujący dowód w którejś z pedofilskich afer, lecz jeszcze jedna kontrowersyjna reklama znanej amerykańskiej marki odzieżowej, której rozpowszechniania zakazano na rynku brytyjskim. shockvertising
2 17 0 0 0 7.12.2012 redakcjaPogadać o nagościW ciągu ostatnich kilkunastu tygodni kilka firm pozwoliło sobie na wykorzystanie nagości w reklamach. T-Mobile, Black, Media Expert z Dodą, PETA z Joanną Krupą to jedna grupa. Drugą, całkiem osobną jest historia wędrujących zdjęć Natalii Siwiec. Trudno w tych produkcjach doszukiwać się jednak erotyki znanej nam z reklam luksusowych kosmetyków czy ubrań. Nagość pełni tu inną funkcję. kampanie reklamowe shockvertising
0 3 0 0 1 29.08.2007 Agnieszka BałazyNiebezpieczny nałóg SisleyaFirma Sisley nie od dziś słynie z prowokacyjnych kampanii reklamowych. Niektóre z nich zapadają w pamięć bardziej niż kolekcje ubrań. Jednak krążąca od pewnego czasu w Internecie seria plakatów z logo Sisley zawiera dość czytelną aluzję do zażywania narkotyków i spożywania alkoholu, przekraczając tym samym pewną granicę. Dobrego smaku? Etyki reklamowej? Normy obyczajowej? W zasadzie wszystkiego naraz. shockvertising
0 4 0 0 1 16.10.2007 Marcin GazdaWłaściwe skupienie uwagiWprowadzenie na rynek nowej linii perfum nie jest zadaniem łatwym, nawet jeśli przedsięwzięcie firmuje Tom Ford – osoba od lat ściśle związana ze światem mody. Dlatego debiut swego produktu znany projektant uwypuklił reklamami. Jakimi? Oczywiście odwołującymi się do znanej koncepcji „sex sells”. shockvertising
6 9 0 0 2 9.10.2013 Joanna LisOstrożnie: dziecko! Najmłodsi w reklamieJak się okazuje, dziecko to marketingowy pewniak tylko z pozoru. Odkąd kreatywni zaczęli nieco śmielej eksperymentować z reklamowymi wizerunkami dzieci, granica pomiędzy tym, co roztkliwiające i zabawne a tym, co alarmujące, stała się wyjątkowo cienka. Przykład – najnowsza kampania Vodafone w Australii. kampanie reklamowe shockvertising
11 15 0 0 0 11.09.2013 Kamila PokójGdy seks to za mało w reklamie – motywy pornograficzne w modzie (część 1)Seks i seksizm w reklamach to już właściwie norma. Nie dziwią roznegliżowane kobiety na plakatach produktów budowlanych, przestają szokować wyzywające pozy modelek na billboardach w otoczeniu galerii handlowych – seks już dawno przestał być tabu. Dlatego twórcom reklam coraz łatwiej przekraczać kolejne granice i w swojej pracy sięgać po motywy z branży pornograficznej. shockvertising