Rodzaje doboru próby w badaniach marketingowychRodzaje doboru próby w badaniach marketingowychRodzaje doboru próby w badaniach marketingowychRodzaje doboru próby w badaniach marketingowych

Rodzaje doboru próby w badaniach marketingowych

Rodzaje doboru próby w badaniach marketingowych
Tomasz Michalski

Tomasz Michalski

-

Tomasz Michalski

Tomasz Michalski

Wybór sposobu doboru próby stanowi kluczowy element planowania badań marketingowych. Wpływa on w zasadniczym stopniu na ich koszty, czas trwania i przede wszystkim na jakość otrzymanych wyników.

Na początek konieczne jest określenie, co rozumiemy pod pojęciem próby. Badania można przeprowadzić w sposób wyczerpujący, czyli obejmujący całą populację. Przykładem tego jest Narodowy Spis Powszechny, który dotyczył wszystkich polskich gospodarstw domowych. Sytuacja wygląda podobnie, gdy w miarę niewielka firma chce poznać opinie swoich pracowników.

Obecnie możesz przeczytać
1 artykuł dziennie

Zarejestruj się bezpłatnie, aby otrzymać dostęp do

4915 artykułów, newslettera

oraz informacji handlowych m.in. o wydarzeniach branżowych, usługach czy produktach wspierających marketing.

Masz już konto? Zaloguj się

Rejestracja