Żabka podrabia styl swojej kasjerki instagramerki z profilu Frogshoposting
  • 0
  • 10
2.09.2021 Aktualizacja:

Żabka podrabia styl swojej kasjerki instagramerki z profilu Frogshoposting

Viola pracuje w Żabce jako kasjerka. W charakterystycznym stylu prowadzi też instagramowe konto Frogshoposting, gdzie tworząc memy, zyskała popularność. Jej styl, bez zgody i wiedzy, zaczęło naśladować oficjalne konto Żabki.

Kobieta rozpoczęła pracę w Żabce w czasie pandemii. Wcześniej związana była z branżą gastronomiczną. Na swoim profilu Frogshoposting na Instagramie od dłuższego czasu publikuje memy nawiązujące do jej pracy.

Jej styl postanowiła podrobić firma, w której pracuje. Z początkiem września na instagramowym koncie Żabki zaczęły pojawiać się posty łudząco podobne do treści publikowanych przez kasjerkę.

Internauci szybko wyłapali to nawiązanie, a ich reakcja w większości okazała się bardzo negatywna dla marki. Użytkownicy Instagrama zarzucają Żabce, że ukradła content z profilu swojej pracownicy. Nie przebierając w słowach, wyrażają niezadowolenie, a działanie marki nazywają żenadą, strzałem w kolano czy zwyczajną kradzieżą. Powstał nawet hashtag #justiceforżabiara.

 

Wyświetl ten post na Instagramie.

 

Post udostępniony przez zżabolaviola (@frogshoposting)

W efekcie konto Frogshoposting przerosło oficjalny profil Żabki pod względem liczby followersów. To pierwsze śledzi ponad 45 tys. osób, Żabka ma niespełna 37 tys. fanów.

  • 6
Frogshoposting

Żabka podrabia styl swojej kasjerki; konto Frogshoposting

Konto Frogshoposting

Konto Frogshoposting

Oficjalny profil Żabki

Oficjalny profil Żabki

Oficjalny profil Żabki

[Aktualizacja 2 września 2021 r.]
Po powyższej publikacji z redakcją Marketingu przy Kawie skontaktowało się biuro prasowe Żabki. Poniżej zamieszczamy w całości oświadczenie marki:

Jesteśmy zaskoczeni komentarzami wskazującymi na kopiowanie pomysłów innych twórców w naszej najnowszej kampanii w social media. Czerpie ona z szeroko pojętej kultury internetu, w tym memów nawiązujących do estetyki lat ’00, która trafia do grupy naszych młodszych klientów i jest wykorzystywana przez wiele marek. Znamy twórczość @frogshoposting, doceniamy jej zaangażowanie jako twórczyni treści związanych z naszą siecią, dlatego skontaktowaliśmy się z nią, by wyjaśnić tę sprawę.

Kampania została opracowana przez nasz wewnętrzny zespół marketingu we współpracy z Grupą Kreatywną Cukier. Zależy nam na skutecznym dotarciu do klientów należących do generacji Z, dlatego współpracujemy ze sprawdzonym partnerem, który od lat specjalizuje się w komunikacji skierowanej do tej grupy użytkowników.

2 września około 15:00 na swoim profilu na Instagramie marka przyznała się do błędu i wystosowała do swojej pracownicy apel oraz deklarację współpracy z instagramerami w ramach Rady Programowej Instagrama Żabki.

  • 5

[Aktualizacja 6 września 2021 r.]
Biuro prasowe Żabki 6 września nadesłało kolejne stanowisko:

Treści na naszym profilu na Instagramie nie są inspirowane twórczością autorki profilu Frogshoposting czy innymi profilami, które pokazują nasze sklepy w social mediach. Kampania jest opracowana przez agencję Grupa Kreatywna Cukier, która czerpie z szeroko pojętej kultury internetu, memy są powszechnie tworzone przez miliony użytkowników na całym świecie, a także różne marki. W ramach zaplanowanego spotkania agencja będzie wyjaśniać tę sprawę bezpośrednio z influencerką.

WujekSamoZło

4 tygodnie temu

Zatrudnijcie kasjerkę w dziale marketingu, kretyni!

Arian

4 tygodnie temu

A może na syrektorkę od razu.

2 września 2021

1 września 2021