„Są rzeczy ważniejsze niż rzeczy” – nowa kampania Ikei
  • 1
  • 4
1.09.2021

„Są rzeczy ważniejsze niż rzeczy” – nowa kampania Ikei

1 września Ikea wystartowała z kampanią zwracającą uwagę, że w domowym życiu najbardziej liczą się relacje z najbliższymi i przeżywanie emocji. O inne rzeczy w domu – przedmioty, które w nieuchwytny sposób pomagają skupić się na tym, co najważniejsze – zadba marka.

Czy rozmawiając o trudnych tematach, zastanawiamy się nad funkcjonalnością stołu, przy którym siedzimy? A spędzając czas z ukochanym, czy w ogóle zauważamy, jak wygląda pokój wokół nas? W takich sytuacjach zdecydowanie większe znaczenie ma to, o czym jest rozmowa, jakie płyną z niej doświadczenia oraz możliwość bycia tu i teraz. W spocie meble i akcesoria wspierają bohaterów, jednak pozostają niewidoczne, bo nie są w nim najważniejsze. Stół staje się miejscem spotkania, schodki pomocą we wdrapaniu się na górę, a kubek gorącej herbaty jest nośnikiem uczucia.

Fabuła przedstawia sytuacje z codziennego życia w domu – trudną rozmowę nastolatki z rodzicami, poznawanie młodszego braciszka czy pełen namiętności pocałunek. Każda z postaci skupia się na tym, co czuje, nie na tym, co ją otacza. Rzeczy nie rozpraszają uwagi, mogą się stać niewidzialne. To emocje wychodzą na pierwszy plan.

Kampania jest zgodna z wizją i linią Ikei wspierania prawdziwego, codziennego życia w domu, łącząc je z potrzebami mieszkańców. Nie tylko tymi racjonalnymi, ale także emocjonalnymi. To jednocześnie refleksja nad relacjami z najbliższymi w domach oraz mieszkaniach na całym świecie. Skupia się na osobistej hierarchii wartości, co obrazują krótkie sceny zawarte w filmach wideo.

Rozpoczęte 1 września działania obejmują wiele formatów wideo, w tym 15- i 30-sekundowe spoty telewizyjne, 60-, 30-, 15- oraz 6-sekundowe filmy w Internecie. Akcja wspierana będzie w najbliższych miesiącach również poprzez kampanię display i komunikację w mediach społecznościowych.

  • Kreacja: Instinct Russia
  • Reżyseria: Ilya Naishuller, rosyjski muzyk i filmowiec
  • Polska adaptacja: VMLY&R
  • Zakup mediów: Wavemaker
  • Komunikacja PR: Garden of Words
  • 4
nowa kampania Ikei

Nowa kampania Ikei prowadzona jest pod hasłem „Są rzeczy ważniejsze niż rzeczy”

1 września 2021