Mały Głód łączy siły z Too Good To Go i rozpoczyna walkę z marnowaniem żywności
  • 0
  • 1
2.09.2021

Mały Głód łączy siły z Too Good To Go i rozpoczyna walkę z marnowaniem żywności

W ostatnich dniach Mały Głód poszukiwał nowych wyzwań za pośrednictwem serwisu LinkedIn. Bohater marki Danio zorganizował nawet konferencję prasową, by przedstawić swoje dalsze plany. Zwieńczeniem działań online stała się nowa współpraca – postać z rynku FMCG wspólnie z twórcami aplikacji Too Good To Go rozpoczyna walkę z marnowaniem żywności.

Przez ponad 16 lat Mały Głód – jeden z najbardziej znanych bohaterów w historii polskiej reklamy – na rozmaite sposoby i w najbardziej nieoczekiwanych sytuacjach próbował zaskakiwać konsumentów. Jednak w tym roku napotkał na swej drodze przeciwnika nie do pokonania. To nowe Danio. Zatem po latach zmagań i niepowodzeń związanych z ciągłymi potyczkami z serkiem bohater postanowił odmienić swój los i poszukać nowego zajęcia.

W sierpniu 2021 r. pojawił się na portalu rekrutacyjnym. Profil Małego Głoda stał się osobistym zapisem jego pracy dla Danone. Z kolei serwis LinkedIn miejscem, gdzie szukał nowych wyzwań – o czym poinformował podczas specjalnej konferencji prasowej.

Na apel Małego Głoda odpowiedzieli m.in. twórcy Too Good To Go – aplikacji, której misją jest przeciwdziałanie marnotrawieniu żywności. „We Believe You Are Too Good To Go” – tym hasłem poszukującego wyzwań Małego Głoda zaprosili do dołączenia do zespołu, by wspólnymi siłami ratować żywność, a poprzez to również zasoby planety.

Nowy serek Danio, który właśnie pojawił się na rynku, ostatecznie pokonał swojego odwiecznego rywala. Mały Głód poczuł, że potrzebuje zupełnie nowych wyzwań. Po tylu latach wspólnych zmagań pewnie będzie nam go wszystkim brakowało. Miło zaskoczyła nas decyzja o nawiązaniu współpracy z Too Good To Go – największą społecznością pogromców marnowania żywności. Nam również marzy się świat bez nieuzasadnionego wyrzucania jedzenia i chcemy mieć realny wpływ na walkę z tym globalnym problemem.

Mocno kibicujemy byłemu bohaterowi naszego Danio. Cieszymy się, że postanowił działać na rzecz nas wszystkich, szczególnie że jako Danone, w myśl wizji „One Planet. One Health” inspirujemy konsumentów do troski o zdrowie i środowisko naturalne. W strategii naszej firmy przeciwdziałanie marnowaniu żywności stanowi jeden z czterech filarów zrównoważonego rozwoju. Małemu Głodowi dziękujemy za kawał wspólnej historii, a zespołowi Too Good To Go gwarantujemy, że świeży współpracownik na pewno świetnie sprawdzi się w nowej roli – mówi Magdalena Siarkowska, starszy kierownik marki w Danone.

Pierwsze szczegóły nowego projektu zdradził sam Mały Głód. Zapowiedział, że wkrótce wystąpi w programie internetowym „Imponderabilia” prowadzonym przez Karola Paciorka. W jednym z najbliższych odcinków porozmawia z youtuberem o tym, jak nie marnując jedzenia, możemy ratować Ziemię.

Problem marnowania żywności jest ważny i dotyczy każdego z nas. W Polsce w każdej sekundzie przez cały rok do domowych koszy wyrzucamy aż 92 kg żywności, co rocznie przekłada się na blisko 3 mln ton jedzenia. Cieszymy się, że w tej walce mamy nowego sprzymierzeńca. Choć decyzja Małego Głoda może wydawać się trochę zaskakująca, na pewno jest dobrze przemyślana.

Jesteśmy pewni, że psotliwy bohater wykorzysta wszystkie swoje zdolności i zaskoczy pomysłowością w walce z marnowaniem żywności. Jego transfer bardzo cieszy, gdyż Danone jest jednym z pierwszych producentów, z którymi podjęliśmy współpracę przy ogólnopolskiej kampanii „Często dobre dłużej”. O jej szczegółach będziemy mogli poinformować już niebawem – dodaje Magdalena Marzec, head of marketing Too Good To Go.

Strategią komunikacji, koncepcją kreatywną, produkcją kampanii internetowej oraz działaniami z zakresu influencer marketingu i PR zajęła się agencja VMLY&R Poland. Media kupił MediaCom.

  • 1
Mały Głód łączy siły z Too Good To Go

Mały Głód łączy siły z Too Good To Go

 

2 września 2021

1 września 2021