Wskaźniki widoczności reklam spadły w IV kwartale 2020 r. Raport „Viewability Benchmark” Meetrics
  • 0
  • 1
18.01.2021

Wskaźniki widoczności reklam spadły w IV kwartale 2020 r. Raport „Viewability Benchmark” Meetrics

Po korzystnym dla reklamy wzroście wykorzystania mediów w II kwartale 2020 r. wskaźniki widoczności reklam display w IV kwartale ponownie spadły. Obecnie sięgają 53%. Wskaźniki widoczności reklam wideo wyniosły 73% w IV kwartale, co oznacza spadek o 2 punkty procentowe w ciągu trzech miesięcy. To wyniki najnowszego raportu „Viewability Benchmark” opublikowanego przez Meetrics.

Spadające wskaźniki widoczności reklam na polskim rynku reklamy internetowej wydają się poważne, ale mają swoje źródło w zwiększonym sezonowo popycie. Ze względu na niedobór powierzchni reklamowej premium jakość reklam online nie zawsze mogła sprostać oczekiwaniom reklamodawców w IV kwartale. Ponadprzeciętne wahania wskaźników widoczności reklam w ciągu ostatniego roku wskazują, że na polskim rynku reklamy online jest deficyt miejsc reklamowych o wysokiej jakości w porównaniu z innymi krajami europejskimi – wyjaśnia Hubert Świtalski, country manager Meetrics.

Pełen raport w języku angielskim, zawierający m.in. szczegółową listę poszczególnych formatów reklamowych i porównania wielu rynków europejskich, jest dostępny na stronie www.meetrics.com.

O badaniu
Meetrics w badaniach opiera się na definicji viewability rekomendowanej przez IAB i Media Rating Council. Reklama jest uważana za widoczną, jeśli co najmniej 50% jej powierzchni jest widoczne na ekranie przez co najmniej sekundę. Dla reklam wideo rekomendowana jest zasada „50/2”, co oznacza, że co najmniej 50% powierzchni reklamy musi być widoczne przez dwie sekundy.

  • 1
„Viewability Benchmark”

„Viewability Benchmark” – IV kwartał 2020 r.

18 stycznia 2021