- 0
- 1
Walmart kupuje Vizio – producenta smart TV. Chce więcej zarabiać na reklamach i konkurować z Amazonem
Walmart przejął Vizio za 2,3 mld dol. Chce w ten sposób zwiększyć swoje zyski z reklam w streamingu i konkurować z innym gigantem handlu, Amazonem.
Walmart zwiększa przychody z reklam dzięki wewnętrznemu działowi sprzedaży reklam, Walmart Connect. Ten oferuje reklamodawcom dostęp do ogromnej bazy klientów detalisty. Globalna działalność reklamowa firmy wzrosła w 2023 r. o około 28%, do 3,4 mld dol. Podobny dział reklamowy o nazwie Roundel ma także konkurencyjna sieć handlowa – Target.
Vizio ma 18 mln aktywnych użytkowników, a ich liczba wzrosła o 400% od 2018 r. Deklaruje, że ma obecnie ponad 500 bezpośrednich reklamodawców, a reklamy stanowią większość jego zysku.
To kolejny przykład, że giganci handlu chcą zarabiać na reklamach i streamingu. Już w 2019 r. pojawiły się pogłoski, że Walmart przymierza się do stworzenia platformy streamingowej dla graczy. W 2020 r. zarobił ponad 20 mld dol. – o 40% więcej niż rok wcześniej. Część e-commerce giganta urosła wtedy o 80% rok do roku.
W 2023 r. całościowe przychody Walmarta wyniosły 611 mld dol. Dzięki przejęciu Vizio chciałby osiągać przychody z reklam w 2026 r. w wysokości 6 mld dol.
- 1