Społeczności w prawdziwym życiu (IRL) powracają: od odzieży sportowej do kosmetykówSpołeczności w prawdziwym życiu (IRL) powracają: od odzieży sportowej do kosmetykówSpołeczności w prawdziwym życiu (IRL) powracają: od odzieży sportowej do kosmetykówSpołeczności w prawdziwym życiu (IRL) powracają: od odzieży sportowej do kosmetyków
Zaoferować społeczność IRL – to jest wartość (fot. Matheus Bertelli/Pexels)

Społeczności w prawdziwym życiu (IRL) powracają: od odzieży sportowej do kosmetyków

Społeczności w prawdziwym życiu (IRL) powracają: od odzieży sportowej do kosmetyków
Jakub Müller

Jakub Müller

-

redaktor, Marketing przy Kawie

Jakub Müller

Jakub Müller

redaktor
Marketing przy Kawie

W branży marketingowej działa od 2005 roku. Autor kilkuset artykułów, felietonów, analiz i wywiadów w mediach internetowych i drukowanych. Współtwórca strategii marketingowych i prelegent na konferencjach branżowych. Wykładowca studiów podyplomowych z zakresu mediów i CSR-u.

Komunikacja z konsumentami za pomocą mikrowydarzeń poza domem była dotąd domeną znanych marek odzieży i sprzętu sportowego, takich jak Nike czy Adidas. Teraz tzw. community in real life (IRL) coraz częściej zaczynają wykorzystywać brandy z innych kategorii, nawet te mniejsze.

W magazynie „Glossy” ukazał się ciekawy artykuł, który opisuje wzrost znaczenia społeczności budowanych przez marki nie w internecie, ale w realu. In real life communities (IRL) obejmują klientów, fanów, obserwujących – wszystkich zaangażowanych, którzy przyciągają kolejnych na proste, drobne eventy: spacery, wędrówki, prelekcje.
Często są to imprezy biegowe, bo przez ostatnie lata społeczności w prawdziwym życiu (IRL) budowały głównie marki odzieży sportowej

W 2017 roku inwestorzy Nike usłyszeli na spotkaniu, że produkty dla członków społeczności marki zarejestrowanych w aplikacji będą coraz bardziej znaczącym źródłem dochodu.

Obecnie możesz przeczytać
1 artykuł dziennie

Zarejestruj się bezpłatnie, aby otrzymać dostęp do

4915 artykułów, newslettera

oraz informacji handlowych m.in. o wydarzeniach branżowych, usługach czy produktach wspierających marketing.

Masz już konto? Zaloguj się

Rejestracja