Już 20 marca IAB HowTo: Jakość nad iluzją, czyli jak budować autentyczne relacje z odbiorcami w digitalu
  • 0
  • 1
4.03.2024

Już 20 marca IAB HowTo: Jakość nad iluzją, czyli jak budować autentyczne relacje z odbiorcami w digitalu

20 marca w warszawskim Multikinie w Złotych Tarasach odbędzie się kolejna konferencja z cyklu IAB HowTo. Tym razem dotyczyć będzie szeroko pojętej jakości w digitalu.

Jednym z kluczowych aspektów budowania autentycznej relacji z odbiorcami w digitalu jest realizowanie jakościowych kampanii online. Jak to robić? Eksperci z grup roboczych IAB Polska wyselekcjonowali najbardziej aktualne tematy oraz wyzwania związane z szeroko pojętą jakością w marketingu online. Podczas konferencji IAB HowTo poruszone zostaną m.in. takie zagadnienia jak:

  • brand safety w dobie kryzysu,
  • przełożenie brand liftu na jakość kampanii digital,
  • mobile marketing i siła geofence.

Uczestnicy dowiedzą się:

  • z jakich narzędzi i technik zapewniających pomiary jakości prowadzonych działań najlepiej korzystać,
  • jak docierać do odbiorców w różnych kanałach komunikacji.

Quality a budowanie autentycznej relacji z odbiorcami

Trendy na rok 2024 pokazują, że przy tworzeniu kampanii to jakość i rzetelność grają teraz pierwsze skrzypce. Mogą mieć duży wpływ efekty realizowanych strategii marketingowych. Różne formy reklamy, a także działania organiczne dają markom spore możliwości zaistnienia w różnych kanałach.

Obecnie marketerzy mają niemal nieograniczone możliwości budowania świadomości brandu, docierania do odbiorców czy wzrostu sprzedaży. Natomiast nadal w tym kontekście nie można zapominać o jakości i związanych z nią takich elementach, takich jak:

  • brand safety,
  • fraud,
  • widzialność,
  • bezpieczeństwo rozwiązań programatycznych,
  • tworzenie wartościowych treści.

– Podczas marcowej konferencji IAB HowTo eksperci wskażą, dlaczego jakość, wiarygodność, transparentność na każdym poziomie komunikacji marketingowej jest tak istotna w procesie pozyskiwania odbiorców i budowania z nimi autentycznej relacji. Będzie to również niepowtarzalna okazja do dyskusji o:

  • zwiększeniu ochrony wizerunku i bezpieczeństwa marek,
  • ograniczeniu oszustw związanych z reklamami,
  • wzroście znaczenia wszechstronnej, jakościowej oceny skuteczności reklam internetowych.

Co więcej, uczestnicy otrzymają kompleksową wiedzę w tym zakresie. Między innymi w obszarze mobile marketingu, social mediów, influencer marketingu, SEO czy digital PR-u – komentuje Tomasz Wileński, członek Rady Programowej konferencji, szef Grupy Roboczej Badania w IAB Polska, CEO iSlay.

Prelegentami będą eksperci zrzeszeni w Grupach Roboczych IAB Polska

Reprezentują oni obszary m.in. badań marketingowych, content marketingu, e-commerce, social mediów czy PR. Podczas wydarzenia przekażą dawkę praktycznej wiedzy, która może znacząco podnieść jakość prowadzonych działań.

  • Czy warto szukać nowego wskaźnika jakości, gdy można wykorzystać już posiadane dane? Odpowiedź podpowie Marcin Niemczyk, doradca zarządu w instytucie Polskie Badania Internetu.
  • Justyna Oracz, head of communications i Mateusz Górecki, managing director z agencji We!Re Fantasy wskażą, jak znaleźć równowagę między walką o uwagę a bezpieczeństwem marek w działaniach influencerskich.
  • Jak jakość contentu w komunikacji marketingowej wpływa na motywację i zaangażowanie użytkownika? Opowie o tym Marek Sztomberski, senior konsultant executive coach w nFactor.
  • Sylwia Kaska, head of sales i Nikodem Sarna, marketing & product manager z Proxi.cloud pokażą, jak mierzyć footfall za pomocą digitalu i wzmocnić kampanie OOH w erze postcookies.
  • Maciej Leonard Żybula, CEO/founder z agencji Bees & Honey opowie o optymalizacji treści cyfrowych poprzez strategiczne planowanie, cele komunikacyjne i analizę KPI.

Wśród prelegentów znajdą się również przedstawiciele szeregu agencji i firm. Wśród nich są Mgid, Open Mobi, Lightscape, Game Changer, Bluerank, Jusstag, Hybrid.ai/Vox, Admitad Polska oraz Jet Line. Wydarzenie poprowadzi dyrektor zarządzający w agencji Sempai, Sebastian Suma.

Rozwiązywanie dylematów współczesnego marketingu

– W dzisiejszym dynamicznym świecie marketerzy często muszą dokonywać trudnych wyborów dotyczących strategii komunikacyjnych. Czy skupić się na masowym zasięgu, ryzykując granicą kontrowersji? A może postawić na jakościowe, etyczne działania zgodne z wartościami marki? W tej nieustannej walce o uwagę odbiorcy pojawia się istotne pytanie: gdzie postawić granicę? Jak równocześnie osiągnąć długofalowe zaangażowanie i zbudować zaufanie konsumentów?

W marketingu regularnie stajemy przez moralnymi dylematami. Nasze decyzje mogą mieć decydujące znaczenie dla powodzenia całego projektu i reputacji marki. Kiedy i w jaki sposób należy wyznaczyć granicę w działaniach z influencerami, aby efektywnie przyciągnąć uwagę, jednocześnie zachowując uczciwość treści i przestrzegając etycznych standardów? Skupimy się na tym w swoim wystąpieniu z Mateuszem Góreckim. Zadbanie o te obszary powinny stanowić priorytet wszystkich osób zaangażowanych w tworzenie treści digitalowych – mówi Justyna Oracz, szefowa Grupy Roboczej Gry i Esport IAB Polska, head of communications w We!Re Fantasy.

Zainteresowani rozwojem w obszarze digitalu, e-commerce, SEM oraz content marketingu mogą jeszcze kupić ostatnie dostępne bilety w dwóch wariantach cenowych. Dla posiadaczy certyfikatów DIMAQ przewidziane są rabaty na wydarzenie. Szczegóły dostępne są na stronie howto.iab.org.pl/konferencje/jakosc-nad-iluzja-2024/.

Spotkanie objęte jest akredytacją DIMAQ. Posiadaczom certyfikatu DIMAQ przysługuje 20 punktów za udział w tym wydarzeniu.

Partnerem konferencji jest Qualid

Program ten określa standardy i propaguje skuteczne rozwiązania pozytywnie wpływające na funkcjonowanie i wzrost zaufania do internetu jako skutecznego medium promocji.

– Już ponad 3 lata temu uruchomiliśmy Qualid. To nasz autorski program propagujący wysoką jakość reklamy cyfrowej, czołowego obecnie medium marketingowego. Stanowi on potwierdzenie wysokiego poziomu kampanii marketingowych poprzez koncentrację na takich kluczowych obszarach, jak:

  • bezpieczeństwo marki,
  • transparentność,
  • walka z oszustwami reklamowymi,
  • podnoszenie jakości oceny efektywności reklam w internecie.

Co więcej, zaledwie kilka miesięcy temu opublikowaliśmy pierwszy raport dotyczący zagadnienia jakości w reklamie cyfrowej. Wynika z niego, że transparentność podmiotów i bezpieczeństwo marki są uważane przez badanych za niezwykle istotne elementy działań marketingowych – wyjaśnia Anna Garwolińska, dyrektor ds. inicjatyw i relacji członkowskich w IAB Polska.

Marketing przy Kawie jest patronem medialnym konferencji.

  • 1
IAB HowTo: Jakość nad iluzją, czyli jak budować autentyczne relacje z odbiorcami w digitalu

IAB HowTo: Jakość nad iluzją, czyli jak budować autentyczne relacje z odbiorcami w digitalu

4 marca 2024