Walentynkowe trendy. Czego Polacy szukają w Google na Dzień Zakochanych?
  • 0
  • 1
14.02.2020

Walentynkowe trendy. Czego Polacy szukają w Google na Dzień Zakochanych?

Dzień Świętego Walentego, który obchodzimy 14 lutego, jest znany na całym świecie jako święto miłości i zakochanych. Wiąże się z szeregiem różnych zwyczajów: od składania i odnawiania przysiąg małżeńskich po wysyłanie listów miłosnych do ukochanych osób. Pary w Polsce często wybierają wspólne wyjście lub obdarowanie się prezentami. Co jest na szczycie popularności w 2020 r. w wyszukiwarce Google?

Analiza trendów w Google wskazuje, że liczba zapytań dotyczących Dnia Zakochanych czy podarunków z tej okazji w 2020 r. zwiększyła się o 23,16% w porównaniu do poprzedniego roku. Polacy, śledząc walentynkowe trendy, z roku na rok więcej inspiracji czerpią właśnie z Internetu.

Na dzień przed walentynkami albo… już w listopadzie
Prezentów dla ukochanych zaczynamy szukać już od listopada. Wtedy pojawiają się pierwsze zapytania internautów w Polsce dotyczące walentynek.

Dla porównania: jeszcze 5 lat temu pierwsze takie wyszukiwania pojawiały się dopiero na początku stycznia. Na ten miesiąc przypada jednak prawdziwy szał dotyczący Święta Zakochanych. W styczniu 2020 r. wzrost wyszukiwań w tej kategorii wyniósł 506,11%.

Prezentów szukamy także zazwyczaj dzień przed walentynkami. W 2019 r. 13 lutego było 195% więcej wyszukiwań niż 12 lutego.

Dla niej i dla niego
Co roku w okolicach walentynek na całym świecie zauważalny jest pik wyszukiwań związanych z prezentami „dla niej” lub „dla niego”. W tym roku prezenty dla mężczyzn (frazy „dla niego”, „dla chłopaka” itp.) były zdecydowanie częściej wyszukiwane niż prezenty dla kobiet (frazy „dla niej”, „dla dziewczyny”, „dla żony” itp.).

We wcześniejszych latach pomiędzy kategoriami również zaznaczała się wyraźna różnica. Na przykład w 2018 r. było to 65,9% wyszukiwań w kategorii dla mężczyzn w porównaniu do 34,1% w kategorii dla kobiet. W tym roku wspomniana różnica jeszcze się pogłębiła: 73% dla mężczyzn w porównaniu do 27% dla kobiet.

Prezenty od serca
Zazwyczaj nie szukamy konkretnego prezentu. Jedynie 5% zapytań zawiera nazwę konkretnej marki. Wyszukiwarka Google staje się więc źródłem inspiracji i katalogiem możliwych prezentów. Pokazują to dane, według których w większości wpisujemy ogólne frazy: „prezent na walentynki”, „upominki na walentynki”, „prezent na walentynki dla niej” (23% wyszukiwań). Lubimy inspirować się także w kwestii życzeń (22,5%) oraz kartek walentynkowych (4,5%).

Przed walentynkami większą popularnością niż w jakimkolwiek innym okresie cieszą się w wyszukiwarce zapytania o bieliznę (wzrost kategorii o 53,31%). Okazuje się, że spośród konkretnych prezentów modne jest także spa (wzrost o 52,35%). Listę prezentów, o które pytania rosną najszybciej, zamykają kwiaty (wzrost o 41,89%). Co ciekawe, bardzo popularne w ubiegłym roku słoiki DIY z karteczkami z życzeniami w tym roku odnotowały spadek o 36,86%.

Kolacja przy świecach
O porady w poszukiwaniu romantycznego nastroju też zwracamy się do Google. W planowaniu walentynkowego wieczoru dla dwojga najczęściej bierzemy pod uwagę kolację. To hasło w różnych wersjach:

  • „kolacja walentynkowa”,
  • „kolacja dla dwojga”,
  • „romantyczna kolacja dla niej”

zdecydowanie króluje we wpisywanych frazach.

Dla Polaków romantyczna może być jednak nie tylko kolacja, ale również walentynkowy obiad. To hasło („romantyczny obiad dla dwojga”, „obiad dla ukochanego”) zanotowało w okresie przed Świętem Zakochanych wzrost o ponad 50%. Podobnie popularne są słodycze (44,8%).

  • 1
Walentynkowe trendy 2020 w Google

Walentynkowe trendy 2020 w Google

13 lutego 2020