„Walcz o siebie! Ja to zrobiłam!!” – ofiara przemocy domowej Karolina Piasecka w jesiennej kampanii Adriana
  • 0
  • 13
2.11.2019

„Walcz o siebie! Ja to zrobiłam!!” – ofiara przemocy domowej Karolina Piasecka w jesiennej kampanii Adriana

Producent rajstop Adrian zabrał głos w sprawie przemocy domowej. 2 listopada rozpoczął jesienną kampanię reklamową. Na billboardach można zobaczyć Karolinę Piasecką. To żona byłego radnego PiS, skazanego na bezwzględne więzienie za psychiczne i fizyczne znęcanie się nad nią.

Do zdjęć Karolina Piasecka pozowała w bieliźnie i rajstopach, ucharakteryzowana na ofiarę pobicia. Na billboardzie widoczne są także fragmenty męskiej postaci z zaciśniętą pięścią.

  • 2

W sierpniu zapadł wyrok w sprawie znęcania się Rafała P. nad Karoliną Piasecką. Sprawca otrzymał karę dwóch lat bezwzględnego więzienia oraz zakaz zbliżania się do byłej żony przez 5 lat. Sprawa przemocy domowej wyszła na jaw, gdy w lutym 2017 r. Piasecka opublikowała nagrania, na których ówczesny radny Prawa i Sprawiedliwości znęcał się nad nią fizycznie, lżył i obrażał. Jej dramat trwał ponad dekadę, zanim zdecydowała się na ujawnienie całej sytuacji.

Przez wybór bohaterki i hasło Adrian zabiera głos w sprawie przemocy domowej. Pokazuje, że warto walczyć i nie poddawać się mimo niesprzyjającego klimatu społecznego i prawnego. To od samych kobiet i ich determinacji zależy, czy przemoc zostanie ujawniona i ukarana.

Producent rajstop Adrian wielokrotnie zabierał głos w sprawach kobiet. Wiele jego kampanii zostało nagłośnionych ze względu na bezkompromisowy przekaz i wyraziste stanowisko. Na billboardach można było zobaczyć:

  • 10
Karolina Piasecka kampania Adrian

Karolina Piasecka, ofiara przemocy domowej, w kampanii producenta rajstop

Wiele z tych kampanii budziło kontrowersje oraz pobudzało dyskusję w mediach społecznościowych i tradycyjnych. Strategia reklamowa producenta rajstop od lat obraca się wokół brand-purpose marketingu, movement marketingu czy cultural brandingu.

Warto porównać przekaz obecnej kampanii z najgłośniejszą reklamą antyprzemocową, po której do języka potocznego przeniknęła fraza „Bo zupa była za słona”. Przekaz z 1997 r., wystosowany przez Ogólnopolskie Pogotowie dla Ofiar Przemocy w Rodzinie „Niebieska Linia”, pokazywał bezsilność kobiet. Adrian stawia na inicjatywę i determinację.

  • 3

31 października 2019