W centrum Warszawy powstał mural na temat zdrowia psychicznego kobiet
  • 0
  • 2
10.06.2021

W centrum Warszawy powstał mural na temat zdrowia psychicznego kobiet

W centrum Warszawy, w okolicach Ronda ONZ powstał mural poświęcony kobietom. Nawiązuje on do kampanii na rzecz zdrowia psychicznego kobiet „W kobiecej głowie”, prowadzonej przez firmę Gedeon Richter. Autorką malowidła jest Beata Śliwińska – Barrakuz.

Mural to przenośnia – feeria barw i elementów symbolizujących emocje i to, co siedzi w naszych głowach. Jest tam wiele piękna, które zaopiekowane – rozkwita. Jestem niezwykle szczęśliwa, dokładając się do ważnej misji, projektując mural, który możemy już podziwiać przy Rondzie ONZ w Warszawie. Ten projekt jest mi bliski nie tylko jako kobiecie, ale również dlatego, że zdrowie psychiczne jest czymś dla mnie w rodzaju siły, którą kiedyś utraciłam. Dzięki fachowej pomocy i wsparciu stałam się znów silna.

Teraz doceniam istotę mówienia o tym, jak ważne jest to, co i jak czujemy, jak higiena psyche jest ważna w obecnych, bardzo wymagających czasach oczekiwań i presji. Buduję tę siłę poprzez myślenie o sobie dobrze, dbanie o siebie, samoprzytulenie. Chciałabym, żebyśmy jako kobiety nie dusiły w sobie złości, dawały upust emocjom, robieniu tego, co zgodne z nami – mówi Beata Śliwińska, Barrakuz, autorka projektu muralu.

Kolorystyka i symbolika nowo powstałego muralu nie jest przypadkowa. Nawiązuje do akcji „Emocje w centrum”, która miała miejsce 31 maja pod Pałacem Kultury i Nauki w Warszawie. Została zrealizowana w ramach kampanii „W kobiecej głowie”, której głównym partnerem jest firma Gedeon Richter Polska. W czasie trwania akcji kobiety wyzwalały emocje w symboliczny, niekrzywdzący siebie oraz innych sposób. Odbywało się to poprzez rzucenie balonem z kolorową farbą w białe płótno. Każdy kolor symbolizował inną emocję. Dla przykładu: pomarańczowy był kolorem radości, intensywny róż kolorem miłości, a czerwony – złości. Każda kobieta sama decydowała o wyborze. W ten sposób mogła wyrazić to, co czuła.

Akcja miała na celu zwrócenie uwagi na zdrowie psychiczne kobiet, a przede wszystkim na potrzebę wyrażania przez nie emocji. Według badania zrealizowanego na zlecenie instytutu LB Medical tylko 14% Polek mówi o swoich emocjach. Organizatorzy kampanii chcą pokazać Polkom, że mówienie o emocjach to klucz do zachowania zdrowia zarówno na poziomie psychicznym, jak i fizycznym. Muralem chce z kolei przypominać wszystkim kobietom, że każda z nich ma prawo mówić o emocjach.

Malowidło wykonane przez Good Looking Studio znajduje się w Warszawie przy ul. Jaworzyńskiej 7/9. Można je oglądać do końca czerwca 2021 r.

  • 2
mural na temat zdrowia psychicznego kobiet

W Warszawie powstał mural na temat zdrowia psychicznego kobiet

10 czerwca 2021

  • 0
  • 1
  • 0
  • 0
  • 0
10.06.2021

Pandemia zwiększyła samodzielność konsumentów – pokazuje badanie Deloitte Digital

Wymagania konsumentów się zmieniają. W wyborze produktów czy usług coraz częściej kierują się oni nie tylko ceną czy jakością, ale również doświadczeniem w procesie obsługi (customer experience). Jak wynika z raportu „Customer Service Excellence 2021” firmy doradczej Deloitte Digital, tradycyjne metody kontaktu z klientami przestają być wystarczające. 73 proc. przedstawicieli firm deklaruje, że jednym z ich priorytetów na następny rok jest rozwój kanału self-service, który umożliwia klientom samodzielne rozwiązanie problemu lub załatwienie sprawy.