Instagram ujawnia, jak działają jego algorytmy
  • 0
  • 1
10.06.2021

Instagram ujawnia, jak działają jego algorytmy

Podczas dyskusji panelowej w ramach wydarzenia Instagrama „Creator Week” Adam Mosseri, szef platformy odpowiadał na pytania dotyczące tego, jak działają jej algorytmy. Próbował wyjaśnić niektóre z tajemnic związanych z tym, co wyświetla się w kanałach, a także z shadowbanowaniem, czyli cenzurowaniem lub wyciszaniem posta.

Instagram zapewne nie zrobił wystarczająco dużo, aby wyjaśnić, dlaczego usuwa niektóre treści, dlaczego inne wpisy są rekomendowane czy szerzej, jak działa platforma – powiedziała Stacey Houston, starszy badacz UX Instagrama.

Przyznała, że shadowbanowanie jest obecnie jednym z największych i najbardziej złożonych problemów. O cenzurowaniu posta decydują głównie algorytmy określające typy informacji, które powinny być wyświetlane w kanałach, Stories, zakładce Eksploruj  i w Reels. Każdy działa inaczej w zależności od zainteresowań i lokalizacji użytkownika.

Adam Mosseri zapowiedział, że udostępnienie informacji o sposobie działania algorytmów powinno pomóc twórcom zoptymalizować ich treści. Chodzi też o to, aby firma stała się bardziej przejrzysta w kwestii tego, dlaczego usuwa pewne materiały. Także o ograniczanie błędów w tych działaniach, a jeśli już wystąpią, szybkie ich naprawianie.

Ponadto Instagram zamieścił na swoim blogu wpis, w którym zawarł szczegóły. Ma to rzucić światło na cały proces i wyjaśnić nieporozumienia.

Platforma ulepsza powiadomienia w aplikacji. Już w tej chwili użytkownicy wiedzą, dlaczego np. ich post został usunięty. Pracuje również nad sposobami informowania instagramerów, kiedy treść w ich poście jest niezgodna z wytycznymi firmy dotyczącymi rekomendacji – napisał Mosseri na blogu.

W poście wyjaśniono także, w jaki sposób oceniane są treści w różnych obszarach Instagrama. Na przykład w zakładce Eksploruj najważniejszymi sygnałami są:

  • informacje o wpisie,
  • historia interakcji z osobą, która opublikowała treść,
  • aktywność i informacje o osobie publikującej.

W Reels wszystko sprowadza się do aktywności osoby, historii interakcji i informacji o samym wideo.

Źródło: www.mediapost.com

  • 1
Instagram ujawnia, jak działają jego algorytmy

Instagram ujawnia, jak działają jego algorytmy

10 czerwca 2021

  • 0
  • 1
  • 0
  • 0
  • 0
10.06.2021

Pandemia zwiększyła samodzielność konsumentów – pokazuje badanie Deloitte Digital

Wymagania konsumentów się zmieniają. W wyborze produktów czy usług coraz częściej kierują się oni nie tylko ceną czy jakością, ale również doświadczeniem w procesie obsługi (customer experience). Jak wynika z raportu „Customer Service Excellence 2021” firmy doradczej Deloitte Digital, tradycyjne metody kontaktu z klientami przestają być wystarczające. 73 proc. przedstawicieli firm deklaruje, że jednym z ich priorytetów na następny rok jest rozwój kanału self-service, który umożliwia klientom samodzielne rozwiązanie problemu lub załatwienie sprawy.

9 czerwca 2021