Barbie ratuje przychody koncernu Mattel
  • 0
  • 1
25.07.2020

Barbie ratuje przychody koncernu Mattel

W drugim kwartale 2020 r. gigant branży zabawkarskiej Mattel zmagał się ze spadkiem globalnej sprzedaży takich marek jak Hot Wheels i Fisher-Price. Spadki złagodził wzrost sprzedaży marki Barbie i gier planszowych.

Pandemia zakłóciła dystrybucję produktów firmy: większość sklepów oferujących zabawki była czasowo zamknięta. Od kwietnia do czerwca przychody koncernu spadły o 15 proc., do 732 mln dol. Mattel zanotował stratę, ale mniejszą niż zakładali analitycy.

Sytuację uratowała sprzedaż lalek Barbie – flagowego produktu firmy, który zapewnia jej ponad jedną czwartą przychodów. Sprzedaż Barbie wzrosła o 7 proc., podczas gdy np. sprzedaż samochodów Hot Wheels spadła aż o 22 proc.

źródło: Strategies

  • 1
Barbie ratuje przychody koncernu Mattel

Barbie ratuje przychody koncernu Mattel

25 lipca 2020

24 lipca 2020